Ingen varme i en radiator, ventilfjeder er løs

Så er der kommet varme på

vi har en radiator der ikke vil varme op. Den er helt kold

Rørene op til er brandvarme

Har skruet pakdåsen helt af ( har købt en ny). Ventilfjederen indenunder kan fint trykkes ind (helt inde kommer der som ventet vand ud). Når jeg slipper ventilfjederen springer den fint ud igen - det er på dette sted jeg jeg vile forvente at varmen susede op i radiatoren, men ingenting sker ( havde håbet på lidt susen men nej)

Ideer inden jeg skal betale en vvs for en nelt ny ventil


Mvh

Christian

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lidt lavteknik. Du skal være meget meget akkurat, når du sætter regulatoren på igen. Stiften kan meget let ramme kanten af den lille udfræsning i plast.


 

Har der før været varme på radiatoren, eller er det en ny installeret radiator?

f abrin, han skriver at det sprøjter og der kommer gennemstrøming, når han aktiverer ventilen i røret, så det kan v el kun være en fejlmontage??


 

uldal, han skriver, at der kommer vand ud, når han påvirker fjederen, som jeg regner med er membranen, og at røret op til ventilen er varmt. Det må betyde, at der løber en smule vand gennem ventilen, men ikke nok til at radiatoren bliver varm. Ventilen kan udmærket være vendt forkert, så gennem strømningen er modsat. Måske vi kunne få at vide, hvordan pilen på ventilen vender, ChristianGarner.


fase
Annonce

Det er dæleme rigtigt. Ventilen kan vende omvendt.


 

Hej alle tak for jeres råd

Jeg har luftet ud på ventilen for oven. Der var ikke luft i

Trykket på fyret er 2 som det skal være

Det er en eksisterende installation der altid har virket. Bare ikke nu. Så den må være installeret rigtigt

1: Der er op og ned pile på ventilen. Men hvordan ved jeg hvad der er fremløb og tilbageløb på de to rør der kommer op af gulvet

Ventilen kan trykkes ind (hvor der kommer vand ud) og springer tilbage. Ventilen springer så langt ud at den stort set flugter med gevindet. Det er val helt ude

Radiatoren kan blive meget lidt lunken, så der kommer nok en lille smule vand igennem en gang imellem

2: Kan der være en ventil inde bag fjederen der er blokeret så den ikke kan blive presset ud af vandtrykket

3: kan lette dask med en hammer hjælpe noget?


Trykket er en ting, men hvad står pumpen på? hvad er det for en pumpe?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
ChristianGarner skrev den 31-10-2018 15:36:49

Hej alle tak for jeres råd

Jeg har luftet ud på ventilen for oven. Der var ikke luft i

Trykket på fyret er 2 som det skal være

Det er en eksisterende installation der altid har virket. Bare ikke nu. Så den må være installeret rigtigt

1: Der er op og ned pile på ventilen. Men hvordan ved jeg hvad der er fremløb og tilbageløb på de to rør der kommer op af gulvet

Ventilen kan trykkes ind (hvor der kommer vand ud) og springer tilbage. Ventilen springer så langt ud at den stort set flugter med gevindet. Det er val helt ude

Radiatoren kan blive meget lidt lunken, så der kommer nok en lille smule vand igennem en gang imellem

2: Kan der være en ventil inde bag fjederen der er blokeret så den ikke kan blive presset ud af vandtrykket

3: kan lette dask med en hammer hjælpe noget?


 Kunne du ikke lægge et billede ind af ventilen, for jeg tror vi taler lidt forbi hinanden. Du taler om fjeder, og jeg tror, du mener membran. Når du siger, at den stort set flugter med gevindet, tænker vi ikke på det samme.


fase

Det er så fjederen i midten på billedet ovenfor. 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis