Montering af dobbelt afbryder og stikkontakt

Hej,

Jeg er i gang med at skifte stikkontakter herhjemme, men er faldet over en enkelt der driller mig. Er der mon nogen der kan hjælpe? Har vedhæftet et par billeder:

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommn på lds

Og det kan du så ikke umiddelbart ! De hvide skal ind hvor klemmen er mærket rød. og den lille lus skal også være der. Men der er ikke plads til det antal ledninger. 

Du skal samle de øverste hvide i en samlemuffe med 1 stump ledning som så kan monteres ud i afbryder. Den nederste hvide ud i den røde i stikkontakt. De 2 gule i hver sin af de sidste øverst. Hvis det ikke tænder på rigtige tanget, så kan du bytte om på de 2 gule.  

Det hele sættes fast med afbryder skruer ind i de skruetoppe der er i bunden. Men umiddelbat synes jeg det ligner en indmurings dåse til en stænktæt / (udendørs) afbryder, så jeg tvivler på at det passer sammen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak :-) Synes netop at jeg har prøvet den løsning du foreslår (kan godt få plads til alle 4 hvide ledninger, der er også 2 huller for neden). Men det virker ikke, jeg må nok hellere få en elektriker ud og se på det så! Mange tak for svar :-)

3 lednings ender inde fra dåsen, og så den lille stump som har 2 ender = 5 ender i 4 huller ? ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jamen skal den ene af de hvide ledninger ikke tilsluttes stikkontakten direkte sammen med lus, og resterende oppe i afbryderen?

Jo men så er der også 3 ender til afbryder til 2 huller. Lus + 2 inde fra væggen


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Korrekt. Det kan godt være at jeg spørger dumt nu, men kan man ikke bruge de huller der sidder under. Altså eksempelvis ved den røde klemme, er der under/eller på den modsatte side, 2 huller ekstra, eller har de ikke en fis med hinanden at gøre  😅

Der findes ikke dumme spørgsmål.   

Nej der er kun forbindelse som den lille tegning viser bag på afbryder. Du må samle inde i dåsen så du reducerer enderne til maks. 4


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak for hjælpen. Jeg finder en elektriker der kan samle dem for mig så 😊

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis