Valg af tag til overdækning

Hej Alle, jeg skal til at lave en overdækning af terrassen, som skal hæftes fast ved tagrenden på huset. Overdækningen bliver ca. 4.20 meter lang og 8 meter i bredden. Hældning så lidt så muligt - ca. 4% har jeg i tankerne.

Uden kompromier, ønsker jeg et tag som ikke larmer meget når det regner, og hvor der kommer lys igennem. 

Termopalder synes jeg bliver for dyrt til sådan en projekt. Har kigget lidt på PVC bølgepladder fra Cembrit, men er i tvil om hældningen er for lav. Trapez tag synes jeg ikke om.

Hvad vil i forslå at tag?

Dbh

Rune


Det er altid nemmere at få tilgivelse end tilladelse - undtagen når du har støbt. 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du holder fast på enkeltlagtag, synes jeg fastlock fra Isopal er et fantastisk produkt, har det selv, det er utrolig holdbart, findes i helt klar og i mælkehvid.

Fastlock fastgøres nedefra med beslag, så ingen skruehuller i taget.


Det er en dårlig løsning at ligge det op til tagrenden, den løsning har jeg selv laver, har en del hældning på taget, men alligevel kan det ved regn og blæst ryge vand helt ind over tagrenden, så det løber ind over bagkanten, og så kommer der vand ned på terrassen, jeg har tætnet mellem tag og tagrende, med noget selvklæbende bånd, så her er det helt tæt.

Men laver du en meget lille hældning, tror jeg du vil få større problemer end jeg har...


Vi prøver igen, i morgen --

Termoplader er for dyrt siger du, og du kan ikke lide trapez plader (jeg syntes også at trapez plader er grimme).

Hvad vil du ofre på sagen ?  Husk at pris og kvalitet ofte hænger sammen. 


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis