Slagter eller ej..

Jeg kunne selvfølgelig spørge FVS men det tager tid, så jeg prøver lige her. 

Kort og godt - kræver det (butiks-)slagteruddannelse og drive en slagterbutik? 

Jeg er klar over at det kræver kompetencebevis til slagteoperationer (aflivning), men det kan næsten enhver jo erhverve. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er sjældent at butiksslagtere selv slagter deres dyr. De købes igennem grossist.

Men ellers som ved al anden fødevare fabrikation skal man autoriseres af fødevarestyrelsen. Der skal indsendes en ansøgning med beskrivelse af koncept, lokaler, hygiejne kursus, egenkontrol  m.m. og de skal godkende det. 

Dette gælder ikke ved hobbyvirksomhed ( omsætning under 50.000  kr. årlig )


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jojo.. det ved jeg, men spørgsmålet gik på om det kræver at man er uddannet slagter for at drive en slagterbutik?

Med andre ord - jeg er ikke selv uddannet slagter, kan jeg fx. autoriseres med alle tilladelser og åbne egen detail slagterbutik. ?

Det kan jeg ikke se noget problem i. Mange “bagerier” har hellere ej uddannede bagere, men blot personer til at tage bake-off ind og ud af ovnene...

Den lokale pizzamand er næppe hellere ej autoriseret, ud over at hans virksomhed - ligesom med slagterens - skal være underlagt fødevarekontrollen og at personalet har hygiejne kurser og fører egenkontrol. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis