Opvaskemaskine kalker

Christian M
Christian M
Postnr: 6700
Christian M Christian M

Opvaskemaskinen kalker til hele tiden.

Selvom vi bruger kalk tabletter og citronsyre, så kommer kalken hurtigt retur efter en uges tid.

Gør vi noget forkert?

Mvh. Christian M

jhb
jhb
Postnr: 6780
jhb jhb

Har været inde og se på vandets hårdhedsgrad i dit område (6700) og kan se at den er det samme som i mit område (6780). Jeg har aldrig haft problemer med kalkaflejring i vores opvaskemaskiner eller på service - >30 år med opvaskemaskine.

Selvfølgelig har du huske at fylde filter salt på, men hvor meget bruger maskinen, (jeg fylder ca. 1½ kg på hvert ½år)? Tidligere har jeg brugt opvaskemiddel i pulverform, men nu bruger jeg kun Rema 1000 Mikro Tabs eller andre mærker hvis de er på tilbud.

Hvad med dine naboer, har de problemer med kalk i opvaskemaskine, (der kunne jo være et eller andet galt med din maskine, det var også derfor jeg nævnte hvor meget salt jeg brugte)!

Hvis du Googler efter "hvid kalk i opvaskemaskine" kommer der hint til hvad der kan være galt - også hvordan du afgør om det er kalk eller salt aflejring.

Jeg bruger altid 65° programmet, måske bruger du et spare program.

Håber du få løst problemet.

Mvh - JHB

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Har du stillet hårdheden af vandet korrekt på maskinen? Og som skrevet, brug salt selvom du også bruger tabs.

Elektronikteknikeren
Vil du være med? Log ind for at svare.