Stikdåser

Hej, 

billedet herover viser et arbejde lavet af en professionel montør af AV-udtsyr, altså ikke en elektriker.

For klarheds skyld: den hvide ledning til højre har han i begge ender. Mig bekendt er den slags mere end ulovligt. Men jeg har ikke lige fundet stedet hvor det står.

Kan nogen hjælpe med et link, eller tager jeg fejl?



Til kamp mod klamp!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er et totalt no-go at have en ledning med hanstik i begge ender.
Det er svært at se, men er der ikke en ledning til 3 stikdåsen, der forsyner den?

Og så lige. Velkommen   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Hej PinkHenrik, nej, den er god nok, den hvide ER sat til stikkontakt. Og tak for velkomsten

Og Hej KimK, tusind tak for link

Vh 0klamp


Til kamp mod klamp!

Hvis der er monteret han stik i begge ende, så skulle den montør sku ha en røvfuld....😳Det er sku ikke i orden.

Jeg har 1 gang ( skriver EN ) gang i min lange elektriker karriere fundet sådan et system under en sofa. Det var min daværende svigerinde der havde lavet det. Hun kunne knap nok se det farlige i det indtil jeg satte den ene stikprop i stikkontakt og bad hende tage fat i den anden ! ! ! Neej da sagde hun "det er da farlig." " ja gu er det så" siger jeg "også for dine børn hvis de skiller det ad" så var hun overbevist.  

Min broder som er i samme branche har også set det. Men da var det politiet der ringede til  ham for at få assistance til at afbryde strømmen til et helt hus. Der havde netop været et lille barn der havde stukket den forkerte stikprop i munden. - - - - -

Jeg få næsten kvalme ved at skrive det.

Det er heldigvis sjældent det ses, men alvorligt nok når det sker.



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Hej lmaster og ev elmand.

jeg er dybt forundret, for manden har lavet et ellers rigtig nydeligt arbejde, og han kunne have fået den tanke, at det er en permanent installation.


Til kamp mod klamp!

Hm, jeg er dybt beskæmmet! Efter nærmere eftersyn (højere stige..) viste det sig, at stikdåse er helt korrekt monteret  

Jeg takker for deltagelse. Nu håber jeg bare ikke, at jeg givet nogen dårlige ideer.. 


Til kamp mod klamp!

Åh ja da. Det var godt så overlevede den AV montør denne gang. Du var ellers tæt på at få tilladelse til at hænge, skyde, drukne, og slå ham bagi med wiener brød, for derefter at stege ham over sagte ild.   

Godt han blev renset for mistanke   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis