Rack skab

Er der nogen, der kan oplyse mig om, hvornår man har brug for et rack skab og hvad det bruges til?


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

I det tilfælde at man har udstyr i f.eks 19" rack kabinet som man ønsker at montere i et skab. F.eks. i serverrum hvor en masse flade servere er pakket oven på hinanden i et rack skab. Switche til netværk lige så.

De 19" angiver bredden.

Det bruges også meget inde for pro audio hvor forstærker og andet elektronik stables i et skab.

Hvert rack kabinet har en standard højde som måles i antal unit. F.eks. er switche typisk én U høj og 19" bred. Man køber så rack skab efter hvor mange U man vil klemme ind.

Forstærkere mv. fås typisk i højder på et par U.

Der kan så sidde 25 af dem i et skab der er 50unit høj. Blot for at nævne et eksempel.


Elektronikteknikeren

I et fælles konto miljø er det en god idé.

Til 3 PC'ere giver det ikke mening.

Men skal der være en komplet infrastruktur med Storage server, printer server og switche, er det helt sikkert en god idé.


Elektronikteknikeren
Blsb skrev den 24-10-2018 21:32:37

Har man brug for et rack skab hvis lejemålet er stort eller hvis man f.eks i et erhvervslejemål skal have 3 computere?

Normalt ikke. Et rack bruges hvis der er en hulens masse teknik der skal indbygges modulært, f.eks. et større server-anlæg.

I dit tilfælde er et krydsfelt med plads til router tilstrækkeligt.


De flade servere går også under navnet pizza servere, da de typisk ikke er mere end 4-5 cm i højden

et eks : https://www.ebay.com/itm/HP-ProLiant-DL360e-Gen8-Xeon-Eight-8-Core-E5-2450L-G8-LFF-Rack-Server-16GB-RAM/123234798471?hash=item1cb15dcb87:g:-mYAAOSw5KFbP2-8:rk:2:pf:1&frcectupt=true


Annonce

Et rackskab kan bruges til servere eller netværksudstyr, og fåes i mange forskellige størrelser både hvad angår bredde, højde og dybde. 19” er mest brugt, men de fåes også i fx 10”. 

Jeg bruger selv et væghængt 19” rackskab til mit netværksudstyr, UPS og videoserver. Så er det hele samlet og man skal ikke kigge på al det rod   

 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Men det er kun os det har taget varig skade af at arbejde med det som også har sådan et derhjemme.

I får ikke lov at se mit, det ville være for pinligt. Specielt når man arver noget man egentlig ikke har plads til i privaten..



Elektronikteknikeren

Tak 😊

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis