Spåkoner og bedrag..

Virker healing, clairvoyance og den slags? Selv er jeg meget skepsis.

Virker healing, clairvoyance og den slags? Selv er... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ev elmand skrev den 22-11-2018 23:15:04

Det er jo ikke et godt bevis, den kunne jo altid vende den flade side imod månen ! !

 Ville man så ikke kunne opleve en måneformørkelse der vender forkert, altså at kun den øvre eller nedre del var synlig i starten, hvis jorden stod på højkant.  For jeg synes da altid at en måneformørkelse ligesom starter fra siden af.

Jo der kan tænkes mange scenarier når det er fantasien og ikke videnskaben der styres efter. Jeg har bestemt ingen ting til overs for "den flade jords teori" Jeg ved heller ikke hvordan oceaner holder på vandet uden ved kanten, Eller hvor skibe bliver af der sejler jorden rundt, Eller billeder fra rummet - fortsæt selv.

 Det kan ikke passe at 99,99 % af jordens befolkning bliver manipåleret til at tro at jorden er rund. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er vist noget med en høj isrand hele vejen rundt om "jord-skiven" som holder på havet, som vi almindelige lægfolk så tror og videnskaben selvfølgelig ved er Sydpolen (efter hvad jeg kan læse mig til). 

Og ja skibe forsvinder eller dukker da op ude i horisonten synes jeg at havde bemærket. 

Hvis man sejler eller flyver 12.000 km fra nord til syd, drejer mod øst eller vest (ligemeget), snupper 12.000 km, for derefter igen at sætte snuden 12.000 km mod nord. Ender man ved udgangspunktet, og det kan kun lade sig gøre på en kugle, og ikke på en flade. Man kan selv afprøve teorien i mindre målestok på en rund badebold eller en globus.  

Det er da åbenlyst at jorden er flad! Ligesåvel som den er firkantet - ellers ville det jo ikke give mening at tale om verdens"hjørner" - vel!

😂


Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Virker healing, clairvoyance og den slags? Selv er jeg meget skepsis. Sådan startede frank denne tråd , vi har her i DK en forening....... Danske skeptikere som sætter focus på alt det der overtro osv her er et link til foreningens hjemmeside http://skeptica.dk


Tak for at du gad læse mit indlæg .
Annonce

Til de troende: jeg har et Eiffeltårn til salg. Send en PM. 


Når der er penge indblandet i spådomme o.lign. er jeg i al fald gået. Hvis det ikke lige var for underholdningsværdien. For jeg har tit tænkt på - der sidder en gammel (fed) spåkone i en lumrer lejlighed og tjener et par 100 kr i timen. Altså hvis hun reelt kunne forudsige fremtiden, hvorfor hulen bruger hun så ikke lidt energi på lottokuponer e.lign.      

Og hvorfor skal jeg bestille tid til hos en spåkone? Hun burde da vide hvornår jeg dukker op   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Og så er der de der fidusmagere som påstår de kan tale med ens afdøde kære - hvor har jeg ondt af dem der lader sig forblinde, og ovenikøbet betaler penge for det.

Tjaa det er der jo mange kristne der tror... det er lidt derfor vi fejrer allehelgensaften.
Men i vore dage handler det jo bare om at snitte i et græskar og dele slik ud til børn    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis