Spåkoner og bedrag..

Klodshans
Klodshans
Postnr:
Klodshans Klodshans

Virker healing, clairvoyance og den slags? Selv er jeg meget skepsis. Sådan startede frank denne tråd , vi har her i DK en forening....... Danske skeptikere som sætter focus på alt det der overtro osv her er et link til foreningens hjemmeside http://skeptica.dk

Frank Chr.
Frank Chr.
Postnr: 8700
Frank Chr. Frank Chr.

Når der er penge indblandet i spådomme o.lign. er jeg i al fald gået. Hvis det ikke lige var for underholdningsværdien. For jeg har tit tænkt på - der sidder en gammel (fed) spåkone i en lumrer lejlighed og tjener et par 100 kr i timen. Altså hvis hun reelt kunne forudsige fremtiden, hvorfor hulen bruger hun så ikke lidt energi på lottokuponer e.lign.      

PinkHenrik
PinkHenrik
Postnr: 6300
PinkHenrik PinkHenrik

Og hvorfor skal jeg bestille tid til hos en spåkone? Hun burde da vide hvornår jeg dukker op   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.

Og så er der de der fidusmagere som påstår de kan tale med ens afdøde kære - hvor har jeg ondt af dem der lader sig forblinde, og ovenikøbet betaler penge for det.

PinkHenrik
PinkHenrik
PinkHenrik PinkHenrik

Tjaa det er der jo mange kristne der tror... det er lidt derfor vi fejrer allehelgensaften.
Men i vore dage handler det jo bare om at snitte i et græskar og dele slik ud til børn    

Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.

Allehelgensaften var vel mest for at mindes afdøde slægtninge.   

Enhver god kristen ved da ( hvis man læser biblen) at de døde er døde, de kan hverken se, høre eller tale. Og sjælen fluks flyver enten til himmelriget eller helvede.    

PinkHenrik
PinkHenrik
PinkHenrik PinkHenrik

Men tro er jo bare "det der driver værket"...  Så om man tror på en gud, spøgelser, julemanden eller "overnaturlige fænomener", handler vel i bund og grund om hvad den enkelte tror på, og så kan man vel ikke sige at det ene er mere rigtigt end det andet.
De der tror på en gud er vel ligeså stærk i sin tro, som den der tror på at de kan kommunikere med de døde, eller kan se fremtiden i en krystalkugle, eller via kaffegrums.    

Frank Chr.
Frank Chr.
Frank Chr. Frank Chr.

Ja om man tror på det ene eller andet kan i princippet være ligemeget. Selv tror jeg nu mest på det der kan måles, vejes og iagttages. Men en ting har aller mennesker tilfælles - vi er alle født med en samvittighed, og det vægter jeg personligt meget højt.    

Ps. Og det har den slags personer der udnytter svage og sårbare mennesker ikke skyggen af. 

GørDetSelvselv
GørDetSelvselv

Jeg har haft ophede diskussioner med min tante om netop det emne. Hun tror fuldt og fast på, at spåkoner kan det de lover, og jeg er overbevist om det modsatte. 

Jeg tror, at de ligesom clairvoyante, er gode til at aflæse mennesker - og det skal de bestemt have kredit for - men overnaturlige kræfter? - Den køber jeg simpelthen ikke!

Vil du være med? Log ind for at svare.