Spåkoner og bedrag..

Virker healing, clairvoyance og den slags? Selv er jeg meget skepsis.

Virker healing, clairvoyance og den slags? Selv er... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Allehelgensaften var vel mest for at mindes afdøde slægtninge.   

Enhver god kristen ved da ( hvis man læser biblen) at de døde er døde, de kan hverken se, høre eller tale. Og sjælen fluks flyver enten til himmelriget eller helvede.    

Men tro er jo bare "det der driver værket"...  Så om man tror på en gud, spøgelser, julemanden eller "overnaturlige fænomener", handler vel i bund og grund om hvad den enkelte tror på, og så kan man vel ikke sige at det ene er mere rigtigt end det andet.
De der tror på en gud er vel ligeså stærk i sin tro, som den der tror på at de kan kommunikere med de døde, eller kan se fremtiden i en krystalkugle, eller via kaffegrums.    


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Ja om man tror på det ene eller andet kan i princippet være ligemeget. Selv tror jeg nu mest på det der kan måles, vejes og iagttages. Men en ting har aller mennesker tilfælles - vi er alle født med en samvittighed, og det vægter jeg personligt meget højt.    

Ps. Og det har den slags personer der udnytter svage og sårbare mennesker ikke skyggen af. 

Jeg har haft ophede diskussioner med min tante om netop det emne. Hun tror fuldt og fast på, at spåkoner kan det de lover, og jeg er overbevist om det modsatte. 

Jeg tror, at de ligesom clairvoyante, er gode til at aflæse mennesker - og det skal de bestemt have kredit for - men overnaturlige kræfter? - Den køber jeg simpelthen ikke!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis