Spåkoner og bedrag..

Virker healing, clairvoyance og den slags? Selv er jeg meget skepsis.

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er nok svært at sætte dem alle i samme bås.
Min holdning er nok lidt at hvis du tror det hjælper, så gør det nok.

Jeg har engang været hos en "klog kone" der fjernede noget dårlig ånde/halsbrand jeg døjede med, ved hjælp af et eller andet "bryg" jeg skulle drikke som en the. Det skulle efter sigende fjerne mavesyren der er årsag til dårlig ånde og halsbrand.
Det virkede overraskende godt, og som bonus smed jeg et par kilo.
Om det så var troen der flyttede bjerge ved jeg ikke     


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det er selvfølgelig op til den enkelte, hvad man vil tro på. Men jeg giver virkelig ikke meget for den slags. Jeg er en mand af videnskaben, og al videnskab taler imod disse tryllerier. Ligeledes synes jeg alt for ofte, at de er blevet afslørede som fupmagere, til at man bør give fem potter pis for dem.

Jorden var også rund før videnskaben beviste det. 

Jeg tror at der er nogle få mennesker der har specielle evner, og ekstremt mange der ligger i slipstrømmen og påstår at de har evner så de kan skabe sig en levevej. Fupmagere har altid været der, men derfor kan det være at nogle virkelig har nogle specielle evner.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Tja man siger jo at tro kan flytte bjerge...
Jeg har den holdning at bare fordi jeg ikke kan forklare et eller andet, behøver det jo ikke at betyde at jeg ikke kan tro på det...
Jeg fatter hat og briller når Stephen Hawking begynder at forklare universets oprindelse, eller relativitetsteorien, men det betyder jo ikke at jeg afviser at de har ret, jeg fatter bare ikke deres tanker.
Jeg plejer også at sige, at jeg er for dum til at opfatte jazz musik, så derfor lytter jeg til rock musik   
Så hvis folk tror at akupunktur eller zoneterapi hjælper dem, så for min skyld ingen alarm, jeg dømmer ikke nogen   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce

Uha.. pas nu på du ikke stikker fingerne i et hvepsebo Jens   Der er uhyggelig mange der stadigvæk mener og er overbevist om at jorden er flad som en pandekage. 

Den med at jorden er flad, er der en mindre skare som holder stærk på. De har få "beviser" men fører dem stærk frem. Der er i tusindvis af beviser for at den er rund, så det er vist bare til underholdning. 

Lige bestemt akkupunktur må virke i en eller anden grad. Det er brugt i Kina i mange mange år. Mn det er svært at bevise ud fra vestlig bevis norm.Man kan jo ikke lave et forsøg hvor et antal mennesker stikkes og at lignende antal stikkes ( UDEN at blive Stukket ) 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Er jorden er flad ?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Det er jo ikke et godt bevis, den kunne jo altid vende den flade side imod månen ! !


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Em amerikansk tryllekunstrer og magiker James Randi udsatte for mere end 25 år siden en dusør på 1 million dollars til den der kunne bevise at , under kontrol , at astrologi,  akopunktur og alle andre healingsting virkede , selvom puljen er vokset til mere end 20 milion dollars , er  der ingen der har prøvet at bevise at det faktisk virker .



Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis