Er det en diffusionsåben maling jeg kan bruge i en kælder?

ThomasFT
ThomasFT
Postnr: 5000
ThomasFT ThomasFT

Kære alle,

Jeg skal have malet min kælder indvendig efter et renoveringsprojekt.

Kælderen har omfangsdræn + udvendig isolering (50mm). Jeg har fået brækket gulv op, isoleret gulv og støbt nyt med gulvvarme. Væggene et blevet hakket ned og pudset op igen. Alt i alt er kælderen godt tør.

Nu skal den så males. Jeg var nede og købe maling i dag i Dyrups. Forklarede projektet og understegede, at det skulle være diffusionsåben. Hun anbefalede denne. Se billede. Jeg er dog blevet i tvivl efterfølgende. 

Hvad siger I? Dur denne mailing?

Bh Thomas

Thomas
optisana
optisana
Postnr: 5471
optisana optisana

Denne type maling kan du godt bruge,men hvis væggene er nypudsede,skulle du nok overveje at grunde først.

bh
ThomasFT
ThomasFT
ThomasFT ThomasFT

Fedt - tak! Så er jeg lidt mere rolig. Damen i butikken fik af samme årsag også solgt mig noget grunder! :-)

Thomas
christiannielsen
christiannielsen
Postnr: 8700

Sådan som du beskriver det, så er din kælder tør. Det er derfor fuldstændigt ligegyldigt hvad du maler med. Det kunne også have været denne: https://www.malgodt.dk/super5acryl fra dette sites tilbudsgiver malgodt.dk til en fuldstændig uhørt pris.

af ren nysgerrighed: hvilken grunder solgte hun dig og til hvilken pris?

askholme
askholme
Postnr: 2860
askholme askholme

Hvornår er det omfangsdræn blevet lagt? Normalt anbefales det at man venter 1-2 år fra dræn etablering til man maler med akrylmaling. 

Ellers skal du bruge en rigtig diffusionsåben maling dvs cempexo eller silikatbaseret maling 

Ask
ThomasFT
ThomasFT
ThomasFT ThomasFT

askholme: Vi overtog huset i december sidste år, så jeg kan ikke sige det med sikkerhed, men jeg ved, at det i hvert fald er fem år siden, drænet er lavet, så vi burde være på den sikre side! :-) Tak for svar.

christiannielsen: Tak for svar. Jeg blev anbefalet Dyrups pudsgrunder, så den købte jeg. Jeg kan desværre ikke huske prisen for produktet længere. Men kan huske, at de to bøtter (begge 9 liter) + nogle plastikposer til malerspand løb op i 1.100 kr. :-( Og det var endda med 40 procent på malingen og 25 procent på grunderen. 

Bh Thomas

Thomas
Vil du være med? Log ind for at svare.