Presenningbøjle til trailer

Jeg har købt en trailer, og har lige fået en flad presenning til den.

Der vil jo hurtigt danne sig en lunke, når der kommer nedbør (det har jeg prøvet med den gamle hjemmesyede).  

Man kan købe justerbare presenningbøjle i to størrelser.

Skal den side på tværs eller på langs?

Selv er jeg lidt stemt for “på langs”, idet det vil give en lille hældning til hver side, som et parcelhus. På tværs er jeg bange for, at der bare vil danne sig to mindre lunker på hver side af bøjlen.

Har nogen en mening eller erfaring?   


Træd ikke på mine ledninger :o)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du har en trailer med en ladlængde på 3 m vil det nok være en fordel med 2 bøjler på tværs. For en "almindelig" trailer med ladlængde på op til 2 m, vil 1 enkelt bøjle på langs normalt være nok.


Søren O

Det er en Variant 150 (som har en længde på 150 cm.), så en langsgående burde være ok.

Jeg har i mellemtiden spurgt kundeservice hos Thansen, som oplyser at bøjlen skal sidde på tværs. Det sjove er, at indvendig bredde er 94 cm., og deres mindste bøjle går fra 100 cm. til 140 cm.!   



Træd ikke på mine ledninger :o)

Min Brenderup har en ladlængde på 2,65, og jeg har min (hjemmelavet) på langs.

Jeg har osse min hjemmelavede på langs, og så næsehjulet så den hælder mest mulig væk fra bagenden. Ellers render vandet ned af bagklappen og ind på ladet.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Skal du ikke bare af med vandet??


 

Tja, jeg skal sørge for, at der ikke står vand på presenningen (og tynger den ned).


Træd ikke på mine ledninger :o)

Ikke så meget hokus pokus.

Køb et par bageremme. Helst med skralde .Gerne 3-4 stk. alt efter ladlængde.  Sæt de enkelte remme på tværs og læg pressenning ovenpå.
2 fluer med et smæk.: Så har man remmene lige ved hånden når pulterrummets affald lige skal surres på vej til lossepladsen .



Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013

De foretrækker jeg nu bøjlen. Den har da lidt overhøjde.


Søren O

Rasbak: Det er smart!

Nå, men jeg endte med at lave en bøjle selv, og vil nu se om den virker efter hensigten.

Den er langsgående, og underkanten af lægten flugter med overkanten af trailerens sider. Lægten hænger på trailerens overkant i nogle små møbelvinkler. Enderne af lægten er skåret af i en 45 graders vinkel. Der er sat små klodser under lægten, så de små vinkler kan fæstes. 



Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis