Lukke for strøm

Hej,

Jeg skal rive hus ned og derfor skal jeg have lukket for strømmen, så mit korpus ikke bliver tilberedt. Jeg har snakket med SEAS og de vil have ca. 750,- for at slukke for strømmen. Det virker fuldstændig vanvittigt, da jeg forestiller mig det bare er at slukke på en knap? Jeg har en idé om det er billigere at sige abonnementet op og så genoprette det til næste forår, når elboksen er på plads - enten hos SEAS eller et andet selskab.

Hvad siger I?


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tja... du skriver at du skal rive huset ned. Det betyder jo at dit tilgangskabel der kommer fra vejen jo skal kappes, og det er der strøm på ligegyldigt om du har betalt eller ej.
Så dit hovedkabel skal afbrydes i kabelskabet ude ved vejen (det bliver populært kaldt en gravsten) et sted.
Gravstenen forsyner typisk flere huse på vejen, og derfor skal dit kabel pilles fra fysisk så dine naboer stadig har strøm  
Prisen du har fået er for en mand der kører ud og demonterer dit kabel i gravstenen, og udføre diverse "papirarbejder".
Du skal forvente samme pris for at få dit kabel koblet til igen.  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Du skal tale med en elinstallatør og få kabel og måler  sat op i en midlertidig strømskab. Du skal vel bruge strøm til værktøj, skurvogn opbygning af ny hus m.m. 

Så betaler ham for det, og du skal ikke have SEAS til at afbryde. Han anmelder det nok som midlertidig installation, og efter en frist begynder de så at vil se en færdigmelding.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du skal have en byggestrømstavle så du har strøm til værktøj osv , den skal monteres sammen med måleren på din stikledning , men det ordner elinstallatøren .............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Det havde nok været smart at jeg skrev det er et kolonihavehus. Jeg planlægger at smide eltavlen i et par affaldssække og lukke dem til med gaffatape (råd fra en bekendt der er elektriker).  Samme eltavle ville jeg montere i det nybyggede hus næste sommer. Men måske er det slet ikke nødvendigt at få slukket for strømmen? Tænkte bare det ville være det fornuftigste.


 

Det lugter af klamp.


Elektronikteknikeren

Gregeren kom med noget mere brugbart end sådan en gang intet sigende sammensætning af bogstaver.

Hvis en elektriker skulle afmontere måleren og tavlen inden nedrivning, ville han gøre det samme.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg ville sætte eltavlen fast på et par pæle så den sidder lodret som den bør. Og så trække en hætte over af de der affaldssække. Det er bedst at den har luft forneden så der ikke samler sig kondens i poserne. Men du bliver sikkert nødt til at haver afbrudt for at kablet kan trækkes ud af huset, men det er jo umulig at se herfra. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ev elmand: Huset er nærmest bygget af en rådden papkasse, så det burde ikke være noget problem at gøre som du foreslår - tak for hjælpen!


 

Og så få lavet et stikkontakt ud fra den så du har strøm når du skal bygge ny hus. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis