Hvor meget må håndværkere tage for materialer

Jeg er ved at renovere en lejlighed og fik brug for en VVS'er til at montere et nyt afløb på min faldstamme. Jeg har nu fået fakturaen og prisen for materialer var meget højere end forventet. 

Jeg undersøgte så, hvad det var for nogle materialer han havde brugt og fandt ud af at jeg selv ville kunne købe tingene til mellem 35-50% af den pris han har taget for dem.

Er det i orden? Kan jeg tillade mig at brokke mig?

Jeg har spurgt, hvad han tager ekstra for materialer, men intet svar efter 5 dage. Regningen skal betales i overmorgen. Kan jeg tillade mig ikke at betale før han svarer?

Mvh Morten




Mvh Morten
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

30-50% lyder lidt dyrt. Er det for fuldstændigt tilsvarende materiel, eller er det bare for noget der udfylder samme funktion?

Picarro skrev den 23-10-2018 10:21:06

30-50% lyder lidt dyrt. Er det for fuldstændigt tilsvarende materiel, eller er det bare for noget der udfylder samme funktion?

 Det er for samme mærke. 

Jeg er med på at han nok ikke køber dem på online butikker og at han nok har betalt lidt mere end den pris jeg har fundet, men det ser ud til at han har lagt mindst 100% oveni for materialer. 

EDIT: Nu er jeg ikke vandt til at have håndværkere på besøg, men jeg synes det lydder vildt at han skal tjene så mange penge på materialer. 


Mvh Morten

Jeg synes du skal betale regningen, og næste gang du skal have noget lavet, så spørg om prisen først.


Venlig hilsen
Knud

I udgangspunktet må han tage det som han har lyst til. Men den almindelige konkurrence giver jo at de der er for dyre ikke har så meget arbejde. 

Der er forskellig måde at tjene penge på. En advokat, dyrlæge o.s.v tager en høj timepris fordi der typisk ikke er nogen materialer at tjene på. El - VVS o.s.v har så en materiale fortjeneste og 35 - 50 % på net priser synes jeg er ret normalt.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 23-10-2018 10:54:40

I udgangspunktet må han tage det som han har lyst til. Men den almindelige konkurrence giver jo at de der er for dyre ikke har så meget arbejde. 

Der er forskellig måde at tjene penge på. En advokat, dyrlæge o.s.v tager en høj timepris fordi der typisk ikke er nogen materialer at tjene på. El - VVS o.s.v har så en materiale fortjeneste og 35 - 50 % på net priser synes jeg er ret normalt.

 Ja, hvis han tog 35-50 % ekstra ville det være fint. (en ting til 100,- tager han 150,- for. )

Men i det her tilfælde er det nærmere 150-200%. (en ting til 100,- tager han 250-300,- for)



Mvh Morten
Annonce

Du skrev selv 35 - 50 % er regningen steget siden. ? ?


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 23-10-2018 11:16:06

Du skrev selv 35 - 50 % er regningen steget siden. ? ?

Nej, jeg skrev at jeg kunne finde tingene til mellem 35-50% af den pris han har taget. Det betyder at han har taget imellem 100-200% ekstra - hvis han vel at mærke har købt til samme pris som jeg kan. 


Mvh Morten

nej han skriver at han selv ville kunne købe dem for 35-50 % af den pris som håndværkeren tager.... altså op mod 200 % oveni :-)

men man skal ALTID regne med at den pris som man betaler hos en håndværker er den dyreste... hvis han skal sætte prisen ned tjah så skal timeprisen vel blot sætte tilsvarende op for at det hele hænger sammen.  

Han tog 470,- plus moms i timen. Efter 5½ times arbejde havde han en regning til mig på 9500,- 

Det er sådan set også fint nok. Synes bare det var mærkeligt at den første dims jeg søgte på havde han taget 906,- og jeg fandt den til ca. 360,- (samme mærke). Det samme med andre stumper. 


Mvh Morten

Hmm. Nogle, der ved om man kan stole på den her side?
https://www.ekspertlisten.dk/firma/skaue-aps-37518484

Der står at han ikke er autoriseret VVS'er



Mvh Morten
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis