Parkering med trailer.

Hej til Jer.

Brugsen og tømmerhandlen ligger i nærheden af hinanden. Så derfor er det tit jeg besøger begge steder på samme tid. Brugsens pakering er uden skiltning  eller regulering. Hvis der er masser af plads så holder jeg over 3 båse så det er nemt at komme ud. 

I dag kom en mand og sagde at det måtte man ikke, hvis P-vagterne kom forbi ville jeg få en bøde på 2500kr.  Er det rigtigt og har P-vagterne overhovedet nogen myndighed ved brugsens parkering. Hvis man vil parkere ved tømmerhandlen kan det jo kun lade sig gøre ved at bruge 2 pladser, hvad man ofte ser at folk gør.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis der ikke er skiltet, og det er på privat grund, er der ikke nogen der kan komme efter dig.


Elektronikteknikeren

2500 kr??? Det er løgn...

Er der ikke skiltet med, så parker du bare


Mvh. Christian M
 

Du får sikkert ikke P vagter på nakken på en privat P plads hvis der ikke er skiltet. Men man behøver ikke at bruge 3 pladser. Kør ind ind på en plads hvor der også er ledig på den overfor. Sådan er det ofte indrettet. Så kan då blot køre fremad og ud på den anden side. Er P plads indrettet så der skal bakkes ud, så er det også let. Og ellers må du øve dig, jeg mener det er et must at kunne hvis man vil køre med trailer. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

..og skulle der være være parkeringsregler (andre) steder hvor du kommer med bil og trailer, hægter du blot trailen af krogen og parkere den i sin egen bås (evt. med p-skive/billet). Er der ingen parkeringsregler kan du parkere med en dobbeltdækkerbus om du vil.

 

Annonce

Hej.

Tak for alle jeres svar. @ elmand Den med at bruge 2 pladser som er overfor hinanden går ikke ved brugsen. Køre ind som normalt og lade traileren være ude på de andres køreareal finder jeg ikke rimeligt pga pladsen. ( prøv at finde superbrugsen løgstør) Når jeg anvender den ovennævnte metode så er det ren dovenskab. Hvorfor springe over hvor gærdet er højest? og jeg har kun gjort det når der var masser af plads.

Men (og det kunne jeg self ha gjort med det samme,) så googlede jeg parkering i vesthimmerland. http://www.vejdirektoratet.dk/DA/ve...erland.pdf  Og fandt ud af at dels må et køretøj ikke rage udenfor en bås, Så den med at traileren hænger udenfor båsen går vel ikke  og dels må en trailer max holde 48timer på en p-plads. Men Frank Chr. forslag om at bruge en bås ved siden af lader til at være gangbar. Som sagt har jeg kun gjort det af nemheds grunde. Uden for brugsens p-plads er der et stort grusareal fra den gamle jernbane, der vil jeg self køre hen fremover.

Måske er der nogle andre brugere som vil dele hvad de selv gør i lignende situation.

Ps. Frank hvordan sætter du en p-skive/ billet på en trailer?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Lægger P-billet og P-skive et synligt sted fx. i bunden af traileren så parkeringsvagten nemt kan se dem. Vel vidende at det er ens ansvar med risiko for at billet og skive kan blive stjålet.   

Ps. Nogen P-selskaber/kommuner accept. trailer (og motorcykler) uden P-billet, men kan foretage en såkaldt "ventilkontrol" for at kontroller om man overholder en evt. tidsfrist.

Hej Frank.

Nu har jeg aldrig haft brug for at parkere traileren hvor der var afgift. Men tænkte over problemet en dag på en parkering i AAlborg hvor man er gået over til kreditkort og nummerplade indtastning. Så skal man huske at ha 2 kreditkort for at kunne betale for 2 nrplader.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Indrømmet, kan godt se det giver lidt udfordringer. Men kan man så ikke bruge to forskellige automater på det samme kreditkort tænker jeg.


Nej den går ikke. Du kan logge ud på alle standere på pladsen. Så man skal bare huske at ha Masterkortet med osse.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis