printer "ser" ikke ny patron

Hejsa

Niecens printer bøvler, og nu er den havnet her..  

Mrk. Canon Pixma MG6150 - hun har selv skiftet alle patroner, men maskinen siger fejl/tom blækbeholder (U163) = blå farve. ( der er 6 patroner) - skal de enkelte patroner godkendes enkeltvis, når de skiftes ? Jeg har renset fejlpatron på kontakt fladen. 

Er dette løsningen:

1. Remove all cartridges and turn off printer

2. Unplug printer and wait one minute

3. hold down # and 9 while plugging power cord back in.

4. Wait a few seconds, then press the power button.

5. Display should read "Full Null Reset"

6 Only install color cartridge.  Close cover

7. Wait for machine to ask for black cartridge, then open cover and install black cartridge.

8. Close cover

9.  Alignment page should be printed automatically.

Vh. Carsten



 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det originale patroner ? Nogle printere kan godt være lidt overfølsomme overfor uorginale.


Vi prøver igen, i morgen --

sikkert printerhoved der er defekt, det var mit på en anden canon model af ca samme type. jeg havde brugt uoriginale patroner, da de originale jo er vandvittigt meget dyrere, om det så er grunden til den gik i stykker skal jeg ikke kunne sige.. men printeren kostede kun 800 kr, så besparelsen i patroner kunne nemt købe en ny printer..

Ser ud til patroner er originale, men hører hende lige ad.. kan jo lige prøve at forny den ene patron, den registreres og se om det hjælper.  Inkpro sælger et komplet sæt patroner til 129kr og 32kr for den blå, + porto,  men de er jo sikkert uoriginale kompatible, så...  

https://www.inkpro.dk/produkter/3853-canon-pixma-mg-6150/


 

cdp skrev den 22-10-2018 10:45:06

Ser ud til patroner er originale, men hører hende lige ad.. kan jo lige prøve at forny den ene patron, den registreres og se om det hjælper.  Inkpro sælger et komplet sæt patroner til 129kr og 32kr for den blå, + porto,  men de er jo sikkert uoriginale kompatible, så...  

https://www.inkpro.dk/produkter/385...a-mg-6150/

 Det er med sikkerhed uoriginale, det originale koster typisk 120 kr pr patron. 

Ok - det kan jo ikke svare sig.. min gl. HP har ellers aldrig kastet op over kopipatroner, men det kan jo komme..  Takker for svar.



 

Annonce

Jeg har dyre erfaringer med brug af kompatible patroner til en Canon laserprinter. Vi ønskede af forskellige grunde, blandt andet at få vist resterende tonermængde, at bruge originale patroner. De originale patroner blev ikke accepteret af printeren. Efter kontakt med Canons support, som kunne oplyse, at ved brug af uoriginale patroner, ville elektronikken få en fejl. Udbedring incl. materialer og arbejdsløn ca. 2000 kr. Hvad gør man så? Jo chippen fra de uoriginale patroner flyttes over i de originale patroner. Problemet næsten løst, men vi kan stadig ikke se, hvor meget toner der er tilbage. 

cdp Jeg har også et oldtidsfund af en HP laserprinter, som ikke brokker sig over uoriginale farvepatroner, men de nye printere gør det øjensynligt. Kunne man få den tanke, at det er med vilje fabrikanterne laver det nummer?


fase

- Er helt enig Fabrin, der manipuleres mere end vi tror...

Men nu fik jeg den 'resat', har kørt en udvidet rens og indstillet til kun gråtone og det medførte minsandten en testside. Kan den bare printe sort, er det jo ok til tekst/opgaver var meldingen, så hvis den opfører sig pænt i morgen, vil jeg skyndsomt aflevere tilbage..  


 

Prøv at se om du ikke kan få den til at udskrive i farver. Jeg administrerer også en Canon inkjet printer i samme familie som din. Der er uoriginale farvepatroner i. Der skal være lys i patronerne for at de er aktive. Der kan jo også være fejl på kopipatroner.


fase

Prøver i morgen - det er så kun den sorte der er skiftet siger hun nu, så det forklarer jo lidt blækniveauet på de andre patroner, men testsiden pgbk var med farve dog minus blå, så det hele giver lidt mening nu.. 



 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis