Renovering af kældervæg med gasbeton

Jeg er påbegyndt at lime 50 mm gasbeton på ydervæggene i min kælder. Jeg har en næsten tør kælder. Snart med gulvvarme og 200 mm isolering i gulvet. Jeg er i tvivl om alfix normalfix er diffusionsåben, altså om evt. fugt fra muren kan trænge igennem. Jeg ønsker ikke at spærre fugten inde i væggen. Den skal kunne vandre igennem og ud i rummet, hvor der er ventileret. 

Mvh Søren 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er formålet med gasbetonen? Hvis du ønsker isolering, bør du anvende multipor blokke, som koster det samme, men isolerer bedre, og er lavet af det samme.

Du skal bruge den klæber som ytong multipor anbefaler, netop da almindelig fliselim kan blive for diffusionstæt, hvilket fører til afskalninger.


Elektronikteknikeren

Der findes ikke andre anbefalede produkter end dem som producenten anbefaler.

Selv om andre produkter måske har samme egenskaber, men så er du ude i et selvstudie tror jeg.


Elektronikteknikeren

Du kan også bruge isopore isoleringsmørtel (http://nordisknhl.dk/naturlige-kalkprodukter/isopore-isoleringssystem/) til det. 

Men generelt vil brug af en  "tilfældig" cementbaseret klæber ikke være en god ide så ødelægger du ligesom pointen med at bruge diffusionsåbne plader i første omgang


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis