ny tilbygning med randfundament

Hej Alle LDS´er


Jeg skal have fjernet min fritstående garage bygning og i den forbindelse vil jeg opføre en tilbygning i forbindelse med allerede eksisternede dobbelt.garage.

bygningen skal været opvarmet og derfor laves der 300mm isolering i gulv samt 150mm beton dæk oven på. der skal ikke være gulvvarme men radiator.

Væggende skal opbygges i gasbeton bloke med isolering imellem på 33cm"

Der graves til 90cm dybde med randfundament og lecablocke 

Søger lidt input til mine tegninger er der nogen mangler, da der skal søges tilladelser hos kommunen :-)

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skal der ik noget isolering i taget?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

 Det er fordi det ikke er vist på tegningen. Ved ansøgning af byggetilladelse skal tegning være korrekt. prøv at gå ind på bygogmiljø.dk og log ind med dit nem-id. Her starter du dit projekt. Og du kan se hvad der kræves. Bordet fanger først når du indsender det. Så du har al den tid du vil for at for  at få det ordentligt.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

nu skal det jo ikke anvendes til beboelse tilbygningen men til opbevaring af div. samt materialer og værktøj og det skal ikke holdes opvarmet så er de jo kun krav om 100mm.

men over 15grader skal der jo så minimum 260 og gerne 300mm. :-).

men det er nu rettet ind på tegningen at der opsættes isolering i taget .

Du har en snittegning, en udgravnings tegning  og en facade tegning fra en side. 

Der mangler en plantegning så man kan se størrelsen i forhold til huset. Ligeledes mangler der facade tegning fra nabo siden og fra bagsiden. Der bør også på tegningen f udgravning laves en udregning af total bebyggelses procent. Her skal du medtage hele det bebyggede areal incl garage Men så må du trække 30 m2 fra ( del til garage ) Når du så har tallet regner du ud hvor mange procent det er af grundstørrelse. 

Det skal så også fremgå af beskrivelsen at det kun ønskes opvarmet til frostfri hvis du skal have tilladelse til mindre isolering end kravene er nu til helårs boliger. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Det er jo ikke nemt når du skriver at bygningen skal holdes opvarmet , Og så spørger til hvad kræves for bygge tilladelse. Det virker jo ret håbløst at lægge 300mm i gulv og ikke noget i loft og vægge.  Isolerings tykkelsen får jo indflydelse på dimensionerne. Når du har beton og vægge blå ser man jo heller ikke noget isolering i væggene. I øvtigt angis isolering med bølgelinie. nu ved jeg ikke om man tager gebyr for byggetilladelse i din kommune, men gør de det så er det vigtigt at alt er i orden fra start, så der ikke skal stilles en masse opfølgende spørgsmål.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hej Hr. Sørensen. Studser lidt over din gulvbetontykkelse på 150mm. Hvis du ikke skal have meget tung materiel ind og stå (høje punktlaster), vil jeg mene 100mm er tilstrækkelig - så kan du spare lidt penge samt udgravning der men som sagt lidt højere oppe, så står alt du skal indsende på bygogmiljoe.dk

Men henblik på isolering i gulvet handler det om at vis det nu skal kunne anvendes til helårsbolig i fremtiden. 

"men ok kan jo ligeså godt gøres med det sammen" 

Omkring isolering i gulvet så er det jo en enkelt billet med isoleringen, så man ikke skal til at banke gulvet op igen. 

Ja dækket kan godt ned justeres til 100mm, da der ikke bliver adgang for tung maskineri men opbevaring samt værksted. 


Bebyggelsesprocenter med den nye tilbygning er på 25,4%




 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis