Første flise - Badeværelse

Jeg skal til at ligge 60x60 gulvfliser på mit badeværelse. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan man ligger dem, så det symmetrisk ser pænest ud.

- Hvordan ville en murer uddannet i Danmark ligge dem?

- Hvordan synes I, jeg bør ligge dem?

Håber nogen kan give deres mening og hæjlpe. Her kan I se en tegning 1:10, samt hvordan jeg havde forestillet mig, at ligge fliserne. Flisen 1A og 1B er lige store.

Ventre hjørne er der tegnet en firkant, hvor vaskesøjlen skal stå.


Jeg skal til at ligge 60x60 gulvfliser på mit... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Om 60 fliser er for store er udelukkende en smagssag.

Jeg kan overhovedet ikke se at faldet bliver et problem. Det er en afløbsrende. dvs ensidigt fald.

Jeg ville stadig gøre som uldahl skriver. Det bliver meget mere roligt at se på end at starte i midt midt. Skidt ide efter min mening.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg må være blind. Jeg ser kun 1.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Måske - men mon ikke "geberit" er 1 og "unidrain" er nr.2 ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

måske.. "I rest my case"..   men det er stadig - i min optik - alt for store fliser, til den størrelse rum!
- Det svarer jo til at ligge Dinesen gulvplanker på 400 i bredden, i en 93 kvm. lejlighed.. Helt skudt forkert i forhold til virkeligheden..  

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Smagssag. Intet andet.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Som christiannielsen siger det jo en smagssag - men vil måske holde fugen tæt på flisens farve, så bliver det ikke så tydeligt. Har selv 30x60 fliser i badeværelse og entre, som er små rum, der er fliser og fuge over i det antrazitfarvede, og vil sige at man ligger altså ikke mærke til fliserne er “store” så hvis trådstarter vil have 60x60 skal han bare gøre det - kan jo være det skal passe med nogle andre rum, og gerne vil holde en sammenhæng  

De er svære at lægge, med hensyn til fald så er det nemt at lave også med de store fliser når der skrives " unidræn" i hele den ene side. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for de mange svar

Hvilken af følgende plejer man at gøre?

1. At ligge flisen i midten af rummet?

2. At ligge fugen i midten af rummet?

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis