Første flise - Badeværelse

Jeg skal til at ligge 60x60 gulvfliser på mit badeværelse. Jeg er lidt i tvivl om, hvordan man ligger dem, så det symmetrisk ser pænest ud.

- Hvordan ville en murer uddannet i Danmark ligge dem?

- Hvordan synes I, jeg bør ligge dem?

Håber nogen kan give deres mening og hæjlpe. Her kan I se en tegning 1:10, samt hvordan jeg havde forestillet mig, at ligge fliserne. Flisen 1A og 1B er lige store.

Ventre hjørne er der tegnet en firkant, hvor vaskesøjlen skal stå.


28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville starte i hjørnet ved vaskesøjlen og lægge hele fliser i de første to rækker og så kun skulle skære i sidste række med hakket i h ned hjørne.


 

Hvad er tanken omkring 60x60 fliser? De er meget store til så lille et rum, hvis du feks bruger 30x30 går det næsten op. De store også svære at lægge.


 

En murer fortalte mig engang, at man starter med hele fliser i midten af rummet og så korte fliserne af ved siderne. Hvis væggene så ikke er helt lige, så kan man justere lidt i de skårne sider uden at det ses   

Din tegning ser fornuftig ud. Men det er svært at lave fald fra flere sider, med så store fliser. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg ville være bekymret vedr. fald - ligesom @uldal.. vælg mindre fliser.. det er svært at lave pænt fald, med så store fliser..  men ellers synes jeg, at skitsen ser fin ud..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Fliserne er ALT for store til det lille rum, der er jo kun 2 hele fliser at se. Ja, undskyld, -men du spørger hvad vi synes.


Venlig hilsen
Knud

Helt enig med Wezio.

Start altid i midten af rummet med enten fugen eller midten af flisen. Det gælder både på kryds og tværs.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Er det ikke bedre at tage hensyn til gulvafløbet?


 

Til et badeværelse på den størrelse er 60x60 fliser ENORME. Selv 30x30 er for store.

Jeg ville gå ned i 20x20...25x25 og lægge dem diagonalt (45 grader). Så har du i det mindste en chance for at få rigtigt fald på gulvet.

Men det er bare min smag.


Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis