Montering af brændeovn

Hej,

Jeg skal til at montere brændeovn samt skorsten. Skorsten skal føres gennem tagstenstag, hvilket betyder at jeg kommer til at skære et strø over. Overskæringen bliver ikke i midten af strøet, men tæt på det ene spær, hvorfor det tilbageblevne stykke kommer til at hænge ud i luften? Skal dette stykke forstærkes, evt. med en tværpind til det ovenliggende strøer, eller hvad gør man her? 

Vh. Lasse



5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tag kontakt med din skorstensfejer. Min erfaring er, at han kender alle skjulte farer.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for svar. En udveksling i den her sammenhæng er det et forbindelsesled til over/underliggende strøer, eller skal det være et forbindelsesled til spærret direkte? 


VH. Lasse 


Vi kalder dem lægter de "strøer" som tagsten hænger på. 

Hver enkelt lægte har ikke den store betydning for husets stabilitet, men den enkelte lægte skal kunne holde sig selv. Et ekstra bræt under fra den ovenover til den beskadigede og til den nedenunder vil naturligvis styrke det noget. 

Men du skal have fat i skorstensfejer, for der kan være afstands krav til træ fra en skorsten. Det kommer an på hvilken skorsten du vælger. 

Og så skal du enten have renselem inde på loftet eller tagtrin på så han kan komme til at rense den. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Tak for svar. 

Har et andet spørgsmål: jeg har et undertag af masonite plader, hvordan sikres tætning af dette ved gennembrydning af skorstenselementerne, tænker her ikke på den inddækning der monteres direkte på teglene? Ved at der findes undertagskraver som kan lede vand uden om hullet, men ved ikke om de kan hæfte på masonite pladerne? Vh. Lasse


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis