Spots til badeværelse - lav indbygningshøjde

Jeg er igang med at renovere et badeværelse og er kommet til valg af spots. 

Vil gerne have RA>95, Kelvin 2700-3000, Lumen 300-400, IP44 (fordi det er et bad).

Min udfordring er, at jeg kun har plads til 58mm indbygningshøjde. Loftshøjden er 240cm.

Har tidligere købt Hilux D5 (se https://detled.dk/led-downlight-saet/1270-hilux-d5-led-downlight-230v-65w-2700k-ra95-350lm-hvid.html) til gangen udenfor, men synes at de blænder for meget. Måske fordi de lyser i 60 graders vinkel.

Men derfor er jeg på jagt efter et alternativ.

Er der nogen der har nogle gode erfaringer med andre spots?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu har man kørt med spots i årevis, med de problemer det giver. Indbygningshøjde, hul i dampspærre o.s.v. Hvorfor ikek se på led lysbånd, Det kan lægges rundt ved loftet i stedet for skyggeliste. 

DetBliverGodt hvis du kan skabe den nye trend.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hvor stort er det hul du har lavet? Der er jo mange forskellige "hul" størrelse ved spots, så hvis folk skal hjælpe dig, må du lige angive det hulbor størrelse du har brugt til hullerne :-)

Du kunne kigge på den spot der hedde dio spot 30

Den opfylder dine krav og har lav indbygnings højde.

Har før monteret disse og det er en udemærket spot.

Ved så ikke om den passer i de huller du har boret.

https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-spots/p/gn-diospot-30-led-spot-v-2?gclid=EAIaIQobChMIgdX6ueKN3gIVBeR3Ch1FpgjmEAQYASABEgJ3UPD_BwE

Tak for hintet!

Den ser faktisk god ud. Den er meget lig Hilux D5 men har mindre spredningsvinkel (38 istedet for 60 grader) og har en linsen der skulle gøre det mindreblændende.

Kiggede lidt på den, men forlod den igen fordi den er IP21 og jeg troede, at jeg skulle bruge IP44. 

Men når jeg prøver at nærlæse reglerne, så ser det ud til at jeg kan nøjes med IP21 fordi alle spots er monteret mere end 225 cm over gulvet. 

Er der nogen der kan bekræfte det? Er det rigtigt forstået?

Annonce

Det er helt korrekt.


Perfekt :-) den kører vi med. Passer i hullet også.

Tak for hjælpen!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis