BIlen hakker, når start/stop funktionen er slået til

Hej folkens,

Jeg har lige købt en Hyundai i20 1.1  CDRi fra 2013. Den "hakker", når start/stop funktionen har meldt sig første gang. Den "hakker" i alle gear og alle hastigheder. Hvis jeg slukker bilen, starter bilen på ny og slår start/stop funktionen fra, da kører den, som den skal. Jeg fik skiftet luftmassemåleren, men fejlen melder sig alligevel. Selv om fejlen er der, da hakker den ikke, hvis start/stop ikke er blevet aktiveret endnu. Har nogen haft dette problem? Kan nogen give mig et godt råd?

På forhånd tak

Sedat

26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville lige prøve at låne et friskt batteri og prøve med det.


Elektronikteknikeren

Det giver heller ikke bedre brændstoføkonomi.


Elektronikteknikeren

Det forkorter også levetiden på batteriet.


fase

Hej folkens,


Mange tak for de mange indlæg og gode råd. 

Jeg har slet ikke tænkt over, at det kunne være selve batteriet, som kan forvolde disse ubehag under kørsel, da den gule knap for motorfejl ved check siger "1010" (luftmassemåler), når jeg sætter tester på. En enkelt gang lykkedes det mig at slette den gule lampe og fik kørt i et stykke tid uden problemer, men så kom skidtet tilbage igen næste gang jeg startede bilen. Men det kan sikkert være batteriet, da tingene hænger vel sammen.

Spørg lige en forhandler, der har været en bulletin på et tidspunkt med fejl i start/stop funktionen, som man kunne få lavet under garanti. Men det bliver kun opdaget, hvis man får service lavet hos aut forh.


 

nu er bilen jo fra 2013 alt efter hvornår så er der jo 5 års garant på hyundai

Tak til jer begge.

Jetdirect: Den forrige ejer var jo klog og solgte bilen lige efter garantien var udløbet. Jeg mener, at den er fra maj 2013, så ærgerlig, ærgerligt ....

Der er stadig visse ting, som af sikkerhedsmæssige årsager fortsat laves uden beregning, fordi fabrikanten anerkender fejlen.

Derfor er det ikke sikkert at du kommer til at betale. Det er i hvert fald gratis at spørge.


Elektronikteknikeren
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis