REFID sikker.

Hej til Jer.

Man kan købe sådan en refid sikker tegnebog som sikre mod trådløs kopiering af sine kort. Hvad er det for et materiale som bruges til at stoppe strålerne. Jeg har feks nogle poser som indeholdt computer dele de er sådan lidt blålige i det. Det ligner det som min brubizz nr 2 blev leveret i. kan man lægge et stykke af noget sådant i seddelrummet og vips så er den refid sikker?



Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

De poser du nævnet er for at beskytte mod statisk elektricitet. 

Diverse butikstyve bruger indkøbsnet foret med alufolie, for at undgå at alarmen går, når de forlader butikken. 

Mon ikke du skal ud i noget lignende. Eller køb denne
https://newque.dk/produkt/rfid-block-kortholder-stop-tyven-husk-din-sikkerhed/


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Afhængig af type burde de omtalte esd poser til elektronik gøre trikket. 

Jeg har mine kort i en kortholder af metal.

En tynd strimmel alu i pungen kan også gøre det, der skal ikke så meget til, da det er lav effekt signaler.


Elektronikteknikeren

Hej.

Tak for svar. er der en nem måde hvorpå man kan kontrollere det? Tænker at sølvpapir må ha en begrænset holdbarhed.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Du kan kontrollere ved at prøve at betale med kontaktløs mens kortet er i folien. Selv folie med revner vil have en effekt, og folien må gerne være brudt hvor du folder pungen. To parallelle skiver der dækker overfladen af kortet når pungen er foldet sammen er tilstrækkeligt. Teknologien duer stort set ikke ved sideværts indstråling.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis