fugebånd eller mørtel fuger

jeg skal til at lave fuger omkring nye vinduer der er sat op.

de eksisterende vinduer i resten af huset er kalkmørtelfuger , men tænkte evt at sætte fugebånd op istedet for at lave kalkmørtel fuger.

huset er fra År 1900 og har solide vægge ..


Input søges 

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Drop tanken om fugebånd, det kræver at dit murværk ikke har den mindste fordybning  formås vil der trænge vand ind. Og nu kommer jeg med en holdning der nok træder nogen over tærene.... “fugebånd er for amatørnisser der vil springe over hvorgærdet er lavest og som oftest kommer der er skidt resultat ud af det.” Jeg ville anbefalede. Kalkfuge du kan læs gode råd på,kalk.dk

Husk at få noget værk i (hestehår).


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Du mener tjæret værk, ikke.


fase

Ikke tjæret værk iblandet mørtel. 

Tjæret værk bruges som bagstop, hvor fæhår blandes med kalkmørtel for at give sejhed.

mfrost: Her på Sjælland hedder det "At springe over gærdet hvor spinaten gror højest"   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Dafa600 er et godt diffusionsåbent fugebånd. Læg rullerne i køleskabet en dags tid før du monterer dem, så har du længere tid til at montere dem inden de ekspanderer.

I Jylland ser vi ikke nødvendigheden af at gøre det mere besværligt end højst nødvendigt

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Dafa600 er ikke egnet til gamle huse med over hundrede år på bagen. Det er hul i hovedet af foreslå sådan en løsning.

Hvordan f..... kan en såkaldt håndværker foreslå noget så tåbeligt.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ikke egnet... ?  det må du lige forklare os, din gamle nisse

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 16-10-2018 19:09:15

Dafa600 er ikke egnet til gamle huse med over hundrede år på bagen. Det er hul i hovedet af foreslå sådan en løsning.

Hvordan f..... kan en såkaldt håndværker foreslå noget så tåbeligt.

 tal ordentligt

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 16-10-2018 17:53:11

Ikke tjæret værk iblandet mørtel. 

Tjæret værk bruges som bagstop, hvor fæhår blandes med kalkmørtel for at give sejhed.

mfrost: Her på Sjælland hedder det "At springe over gærdet hvor spinaten gror højest"   

 Nej, det tjærede værk skal ikke blandes i mørtlen, det var ment som bagstop. Det ved du vel i grunden godt.


fase

jeg er enig med "nissen".. lad være med at blande nymodens materialer ind i gode gamle huse.. hvis det blot er en "hovsa" midlertidig rep. er det ok - men hvis man gerne vil beholde huset, så lav det ordentligt.. har selv haft bindingsværkshus.. og lavet det ordentligt.(så ordenligt, det kunne blive efter en klamphugger.   - og igen et hus fra 1880, der nær var dødt efter "plasticmalingsguden" havde været forbi   ) så jeg har desværre også set skrækeksempler..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også