Lampe til værksted

Hej,

Kan i anbefale nogle gode lamper til et værksted?

De må se lvfølgelig gerne være billige om muligt.

Mvh

Peter

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Loftslampe, eller noget punktbelysning?



MVH Njord

Nogle armaturer med LED rør i.


fase

Hej,

Jeg kan anbefale disse:

https://www.billigvvs.dk/Lamper-belysning-LED-paneler-Osram--Ledvance-Panel-LED-40W-840-600x600-mm-Hvid-2054983.html

Jeg har 15 stk fordelt på 80 m2. Det giver er rigtig godt lys, hvor man ikke står og skygger for sig selv når man arbejder.

Måske ikke den billigste løsning.


/K

Nu har det vel også betydning hvorledes værkstedet bruges. Er det et der bruges et par timer en gang i mellem eller mange timer næsten dagligt. Og hvad bruges værkstedet til? Smed, snedker eller maler. Altså skal belysningen bare give nok lys eller skal det være være farvelægge. Og hvis man har roterende maskiner som drejebænk, fræser og rundsav skal belysningen være "flimmerfri". Ved ikke om problemet er væk med lystofrør med elektronisk ballast og med LED, men det er det jo nok. Med de gamle lystofrørsarmature var det ihvertfald noget man skulle have tankerne.

Er det et almindelig hobby værksted til lidt af hvert ville jeg bare vælge nogle billige fra j&f og så rigeligt af dem. 

Hvis det er et nyindrettet værksted så få samtidig sat rigeligt med stikkontakter op rundt omkring.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Annonce

Jeg har rigtig god erfaring med disse:

https://www.harald-nyborg.dk/p8751/lysliste-18w-led-115-6-cm

Til generel rumbelysning og over slagbænk er de super, de giver meget lys på lidt plads. Fås også kortere.

Skal du farvelægge ting, hvor lysægthed er vigtigt, skal du have nogle lyskilder som giver en bedre gengivelse, men det kan være helt lokalt over arbejdsbord f.eks. og kan passende være en halogenlampe.


Elektronikteknikeren

til min lade ogværksted har jeg sat udendørs armaturer op fra Harald skrald. 

De er ikke LED men dog med elektronisk ballast. starter øjeblikkeligt. og flimmerfri. 

Med tiden bliver de nok skifter til LED men jeg har ikke travlt, kan bedre lide lyset fra varm hvide lysstofrør

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også