Råd søges til lægning af klinker.

Jeg er igang med at lægge klinker i kælderen. Klinkerne er 300x604 mm. Jeg vil have liggende i dette mønster:

Desværre "mangler" der ca 4 cm for at det passer med rummets størrelse. Skal jeg lave en "lus" på 4 cm i den fjerne ende eller skal jeg skære fliserne til så der kommer 2 x 170 mm (34 cm) altså en på 170mm i hver ende? Håber spørgsmålet giver mening :D


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er absolut det rigtigste at gøre det sidste. 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det skal klart startes med lidt over en 1/2 flise. Det eneste der kan retfærdiggøre det andet er hvis der skal stå f.eks. køkken elementer hele vejen langs den ene væg. Så ville jeg måske blive lidt nærig.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Mange tak for svar. Min umiddelbare tanke var også at løsning nummer 2 var den "rigtige" måde at gøre det på. Det bliver den jeg vælger. Tak :-)

Prøv lige at lægge 4 rækker ud først. Mener det er hver 5 der er ens.  Der er jo en chance for at en af de andre 3 rækker bliver lidt uheldig selvom 1 række er perfekt. 


km
Annonce
kmflisemester skrev den 18-10-2018 18:14:45

Prøv lige at lægge 4 rækker ud først. Mener det er hver 5 der er ens.  Der er jo en chance for at en af de andre 3 rækker bliver lidt uheldig selvom 1 række er perfekt. 

 Jeg har lavet en "prøveoplægning" og synes egentlig det ser meget fornuftigt ud?

Det ser godt ud. Har du ændret mening om mønster?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
christiannielsen skrev den 19-10-2018 06:08:27

Det ser godt ud. Har du ændret mening om mønster?

 Tak, jeg synes også selv det ser godt ud. Nu skal jeg bare lige regne ud hvordan man betjener en fliseskærer Godt set med mønsteret i øvrigt, du har ret det er ikke det samme som på billedet. Konen vil gerne have det sådan som det ser ud så det får hun ;-) I forhold til det oprindelige spørgsmål har prøvelægningen vist at der mangler 8 cm. Det var nok meget godt at jeg fik lavet den prøvelægning. Min plan er at prøve fliseskæreren i morgen så jeg kan komme lidt videre inden de klinker gror fast.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis