Test jordforbindelse

Hej,

Jeg kan læse mig til flere forskellige forslag hvor den ene skriver millimeter i blå NUL hul og jord hul for at teste om der er virksom jord forbindelse. En anden skriver det skal være fasen, hvad er den rigtige ?

Jeg har nemlig lige sat en kontakt op udenfor hvor jeg så kunne se 2 jordledninger inde i stik dåsen jeg monterede det i bare være blottet og ikke sad i nogen steder. 

Så sætte self en ny kontakt op med jord i osse. 


Mvh
Stefan H. 
Hej, Jeg kan læse mig til flere forskellige... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Ja, det kan du godt gøre, men vær opmærksom på, at det kan være svært at få to ledninger ind i en stikkontakt med børnesikring.
Du skal heller ikke have alle kontakter ud. Prøv det på den kontakt, du er i gang med.


fase

Hvis den strøm som løber ud gennem hpfi ikke er den samme som løber tilbage gennem hpfi 30 mA så kobler hpfi ud og hvis nullen forbides til jord så bliver returstrømmen reduceret og det udløser hpfi , jeg har prøvet det nogle gange.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Det har vi alle prøvet, men nogle gange er ikke god nok til test. En afledning på nulleder  giver nogen gange det resultat at hpfi slår fra "ved middagstid" Det er hvis der er et særligt stort forbrug der, og derfor stiger spænding på nulleder. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

ev elmand, du har helt ret. Det skal ikke slå fra, jeg var nok lidt hurtig i mit svar.
Men det kan give indikation for om jordlederen af aktiv, at kortslutte nul og jord. 

Men vil man være helt sikker, kræver det en gennemgangstest. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Annonce

Hvorfor det bøvl med at pille afbrydere ud, eller stikke ledninger ind i stikkontakt. Tag en stikprop med jord og forbind i denne. Så er det meget let at gå videre til næste stikkontakt.


Søren O
Søren O skrev den 16-10-2018 18:16:42

Hvorfor det bøvl med at pille afbrydere ud, eller stikke ledninger ind i stikkontakt. Tag en stikprop med jord og forbind i denne. Så er det meget let at gå videre til næste stikkontakt.

 Den må du lige forklare med en stikprop. 


Mvh
Stefan H. 

Hvis du vil forbinde 0 med jord, sætter du en stump ledning i 0-benet i stikproppen, og den anden ende af ledningen i jord-benet. Ved derefter at sætte stikproppen i stikkontakten afprøver du jordingen.


Søren O

Hvis du vil forbinde 0 med jord, sætter du en stump ledning i 0-benet i stikproppen, og den anden ende af ledningen i jord-benet i stikproppen. Ved derefter at sætte stikproppen i stikkontakten afprøver du jordingen i stikkontakten.


Søren O
Søren O skrev den 16-10-2018 19:44:08

Hvis du vil forbinde 0 med jord, sætter du en stump ledning i 0-benet i stikproppen, og den anden ende af ledningen i jord-benet i stikproppen. Ved derefter at sætte stikproppen i stikkontakten afprøver du jordingen i stikkontakten.

 Nu jeg har jeg lige prøvet i den kontakt jeg lavede, den slog ikke hpfi fra. 

Skal jeg så drage den konklusion at jord ikke virker som den skal. 


Mvh
Stefan H. 
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis