Test jordforbindelse

Hej,

Jeg kan læse mig til flere forskellige forslag hvor den ene skriver millimeter i blå NUL hul og jord hul for at teste om der er virksom jord forbindelse. En anden skriver det skal være fasen, hvad er den rigtige ?

Jeg har nemlig lige sat en kontakt op udenfor hvor jeg så kunne se 2 jordledninger inde i stik dåsen jeg monterede det i bare være blottet og ikke sad i nogen steder. 

Så sætte self en ny kontakt op med jord i osse. 


Mvh
Stefan H. 
Hej, Jeg kan læse mig til flere forskellige... Vis hele indlægget
47 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hpfi afbryderen sksl koble ud hvis nul og jord forbindes efter hpfi afbryderen.


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
karl smart skrev den 16-10-2018 00:19:44

Hpfi afbryderen sksl koble ud hvis nul og jord forbindes efter hpfi afbryderen.

 Kan man gøre det uden at skulle pille alle stikkontakter fra hinanden. 


Mvh
Stefan H. 

Ja, du tager bare de to ledninger og holder dem sammen. Du behøver ikke at forbinde dem, bare hold dem sammen med fingrene, så skal relæet falde ud.


fase
S. Fabrin skrev den 16-10-2018 08:13:40

Ja, du tager bare de to ledninger og holder dem sammen. Du behøver ikke at forbinde dem, bare hold dem sammen med fingrene, så skal relæet falde ud.

 Så man piller bare blå og jord ud af kontakten og sætter dem sammen. 


Mvh
Stefan H. 

Karl Smart / Jesper Thygesen. Svaret er NEJ. hpfi SKAL ikke slå fra ved at forbinde Nul med jordleder, den KAN slå fra. 

Der skal gå 30 mA før den slår fra, og så må i brugee ohms lov, hvis i kender overgangsmodstand 

Og til trådstarter. For at imødegå alle misforståelser, den 15 W pære skal jo ikke blive siddende. Det er kun til afprøvning, i få sekunder så det er lige meget hvilken ledning der sidder i fatning. 

Men prøv lige at fortælle om der er gul/grønne ledninger i den stikkontakt inden for. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Erik du har en tastefejl i dit svar, der skal stå 30 mA i stedet for 50 mA. Den maksimale overgangsmodstand er 50V/30mA = 1666 Ohm.


fase

Mange tak nu er det rettet Jeg havde 50 i hovedet fra de 50 V Så hvis jordspyd ligger på det maksimale skal spænding på nulleder op på 50 V Det sker yderst sjældent. Men mange jordspyd er naturligvis langt bedre så i nogen tilfælde slår det naturligvis fra på nulafledning. 



Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 16-10-2018 12:30:16

Karl Smart / Jesper Thygesen. Svaret er NEJ. hpfi SKAL ikke slå fra ved at forbinde Nul med jordleder, den KAN slå fra. 

Der skal gå 30 mA før den slår fra, og så må i brugee ohms lov, hvis i kender overgangsmodstand 

Og til trådstarter. For at imødegå alle misforståelser, den 15 W pære skal jo ikke blive siddende. Det er kun til afprøvning, i få sekunder så det er lige meget hvilken ledning der sidder i fatning. 

Men prøv lige at fortælle om der er gul/grønne ledninger i den stikkontakt inden for. 

 Der er gul/grønne ledninger i dåsen indefra. Faktisk 2 stk de kommer nedefra hver deres kabel. 


Mvh
Stefan H. 
ev elmand skrev den 16-10-2018 12:30:16

Og til trådstarter. For at imødegå alle misforståelser, den 15 W pære skal jo ikke blive siddende. Det er kun til afprøvning, i få sekunder så det er lige meget hvilken ledning der sidder i fatning. 

 Jo jo, det er jeg med på men det var mere om man kunne klare det uden at skulle have alle kontakter ud af væggen for at teste dette. Så tænkte stiv kabel Og bare stikke enderne i kontakter i fase og jord?


Mvh
Stefan H. 
Der er yderligere 27 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis