Larm i begyndelsen af vaskeprogram

Jeg har en samsung vaskemaskine. Den er udmærket, bortset fra, at den nu er begyndt at larme i begyndelsen af programmet. Larmen kører faktisk i 10 og 20 minutter som en for høj brummen, der er pænt generende for øret. Den er ikke metallisk eller ukorant.

Min mistanke er, at det er i forbindelse med opvarmningen, at larmen opstår. Der er tages vand ind, den kører lidt, brummen starter, stopper efter måske 10 minutter. Så kører tromlen lkidt rundt, så starter brummen igen. Der går længere og længere tid imellem brummelyden. Når vasken er godt igang, så stopper brumme-lyden.

- Vandtilførsel er OK

- Afløbspumpen er OK. Det er slet ikke samme lyd

Kan det være i forbindelse med opvarmning, at det her sker? Kører der en selvstændig pumpe mellem vandtilførsel->tromle->opvarmning? Jeg ved ikke, hvordan det system er, eller kan det være.

Hvis jeg nu skulle sige, hvor lyden kommer fra, så vil jeg sige nede fra der, hvor man kan tømme filteret, men det er er hammersvært med den slags lyde.

Nå kom glad med forslag :)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg ville prøve at måle på varmelegemet og finde ud af om brummelyden kommer samtidig med, at der kommer spænding på varmelegemet. Hav styr på hvor du måler.


fase

Strømmen til varmelegeme kommer igennem et effekt relæ. De kan komme til at brumme hvis magnetflader er blevet rustne, har kvast en ørentvist el.lign. 

Så prøv at tage toppen af og se om du kan lokalisere lyden 

Jeg kender ikke den specifikke maskine, men relæet kan sidde på bagpanel tæt på hvor strømmen kommer ind, eller lidt nede. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja det er et relæ der hænger lidt , du kan være heldig at det går over af sig selv med tiden .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Jeg kan sige, at det nok ikke går over, tværtimod bliver det værre og værre :-/
Jeg kan godt se fidusen i at måle og så høre om der er en sammenhæng der.
Jeg kan i øvrigt sige, at det er en samsung Eco Bubble - og den er cirka 6-7 år gammel. Egentlig kører den godt, men det er jo også en børnefamilie, hvor der vaskes konstant, så måske den skal have lov til at komme i opvaske-himlen(?)

Er det en opvaskemaskine ? ? I starten skriver du vaskemaskine! ! ! 

Kan du bestemme dig   


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Beklager - det er en vaskemaskine! Sådan en til tøj du ve'

Nåee, sådan en. Du skal stadigvæk til at fejlfinde, medmindre du vil købe en ny.


fase

Det tænkte jeg nok efter det med børnefamilie, men for at være sikker. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis