Klinker på træbælkeunderlag

Hej alle

Vi vil gerne have lagt klinker i vores gang, hvor der tidligere har været parketgulv. Jeg skal nu forberede gulvet til klinker, så jeg vil gerne hører jeres input til hvordan dette kan gøres, lettest og billigst, uden at gå for meget på kompromis med kvaliteten. Vi skal ikke have lagt gulvvarme.

I den nuværende opbygning er der beton, strør med 60 cm mellemrum (glasuld isolering), spånplade og parket gulv. Jeg har fjernet parketgulvet, og når vi går rundt på spånpladen knirker det lidt.


Vi har fundet klinker i 75x75 cm som vi gerne vil have lagt. Jeg er selv kommet frem til en løsning, hvor gulvet forstærkes og den bliver lagt gulv gips.

  1. Hvad tænker i om denne løsning? Andre forslag/forbedringer?
  2. Hvordan skal træ skellettet forstærkes?
  3. Skal jeg andvende anden isolering?
  4. Hvad anbefaler i til gulvgips?
  5. Mangler jeg noget?

Mange tak for hjælpen.


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan overveje at bruge krydsfiner i stedet for spånplade, det er betydeligt stærkere. Hvis I har en radiator i gangen, så kunne man jo overveje at føre den ned til gulvvarme, når du nu alligevel skal have hele skidtet op.

Hej Picarro. Tak for inputtet.

Der er en radiator i gangen, og jeg har overvejet gulvvarmen. Er dog list kritisk ift. til regulering af varmen, grundet strengens længde.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis