Farve til vand?

Picarro
Picarro
Postnr: 2800
Picarro Picarro

Det her er et lidt spøjst problem. Jeg har for et par år siden overtaget et sommerhus med en lille sø i haven. Sommerhuset ligger samtidig ned til en langt større sø. Den lille sø har mistet en del vand, og vi har fået af vide af nogle af de gamle naboer, at den tidligere ejer har trukket en lang haveslange under fællesstien og noget fællesareal ud i den store sø, så han kunne sætte en dykpumpe til en gang om året, og lige fylde efter. 

Det er lykkedes mig at finde enden af slangen som stikker op af jorden ved den lille sø, men jeg kan simpelthen ikke finde enden ude ved den store sø, hvor jeg skal sætte dykpumpen til. Jeg har kørt noget vand igennem, for at se om jeg kunne finde enden nede ved den store sø, men det er ikke lykkedes mig. 

Nu er gode råd dyre - jeg har overvejet om man kunne komme noget kraftigt, økologisk og bionedbrydeligt farve, i den ene af slangen som jeg har, og så lige skylle efter med noget vand. Så burde man jo kunne se hvor den anden ende af slange er, og hvis det er noget som naturen ikke tager skade af, så forsvinder farven jo af sig selv. Jeg kunne sagtens bare pløse noget maling i, men det er jo noget svineri af dimensioner.

Er der nogen som kender sådan en slags farve man kunne bruge? Eller har en anden god ide til hvordan jeg lige finder den anden ende af de 20 meter slange?

Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Jeg ville puste gennem slangen, evt. Med kompressor, og se hvor der kommer bobler op.

Elektronikteknikeren
Picarro
Picarro
Picarro Picarro

Det var satans, det var en ide jeg ikke havde overvejet. Jeg giver det et skud..

Picarro
Picarro
Picarro Picarro
Christian M skrev den 13-10-2018 18:11:44

Ellers er frugtfarve oplagt tænker jeg 

Man kan bare kun få de der små 10 ml bøtter, og det tror jeg sgu ikke er nok desværre.

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Rest saften fra en rødbede dåse, men jeg tror nu boblerne er det bedste.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Vil du være med? Log ind for at svare.