Svejse beskyttelsesudstyr

Hvad bruges beskyttelsesudstyr SE111 fra Hede Nielsen til. Nogen der har et diagram over en sådan? 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvad er SE111 fra Hede Nielsen? Smid evt. et billede. 


Søren O

Mit gæt vil være det er en anordning, som man kan tilkoble en gammeldags elsvejser, så tomgangsspændingen holdes nede på 24 volt mener jeg det er. (eks. ligger de gamle Esab svejse æg på over 70 volt i tomgangsspænding, hvilket kan være livsfarligt, især ved udendørs brug i fugtigt vejr)

Den ligner vel denne her?


Vi prøver igen, i morgen --

Mon så ikke det virker ved at der kun sendes lav spænding ud til elektroden indtil elektroden får elektrisk forbindelse. Når så elektroden har fået forbindelse, "klapper" nogle store relæer. Det kan ikke være højteknologi i systemet, det må være ret let at gennemskue. Jeg blev selv ansat hos Hede Nielsen for små 35 år siden, men mener at de allerede dengang var udgået af produktionen. 


Søren O

Ja som jeg husker det, er det bare en form for relæ, det tænder for svejsestrømmen når man berøre emnet med svejseelektroden, så de 24 volt er bare en styrespænding, der ligger over stelklemmen og elektroden.

Så sandsynligvis ikke mere kompliceret, end man kan gennemskue funktionen, hvis man nærstudere indmaden.


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for info. Jeg tror I har ramt plet. Nok ikke værd at undersøge nærmere for et par hevy duty relærer . Ijhedegard

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis