To håndvaske - ét afløb/ét vandlås

Hejsa - har brug for et godt råd. Er ved at montere badeværelseselementer + vaske. Skal udskrifte een gammel vask med 2 nye vaske. Er i tvivl om der skal være vandlås/pung under hver vask, eller om jeg kan føre rør fra begge vaske til éen samlet vandlås/pung. I byggemarkederne har jeg fået forskellige svar. Mon nogle kan rådgive mig? Mvh 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Begge dele kan gøres. Hvis det er en dobbelt vask er der ofte et tilbehørssæt som passer til, som kan købes.

Det kommer også an på om du har plads til to vandlåse i skabet.

Fordelen ved to vandlåse er, at der går længere tid før de stopper, samt at hvis en stopper, har man stadig en der virker.


Elektronikteknikeren

Rent funktionsmæssigt tror jeg ikke der vil være nogen forskel på de to løsninger, men jeg vil mene at den der lettest at udføre i praksis vil være den med to vandlåse. De forskellige systemer er jo ligesom lavet til at der sidder en vandlås direkte under vasken. Ikke at det andet ikke vil kunne lade sig gøre, men det vil måske være mere besværligt at finde de enkelte dele der skal indgå.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Tusind tak for hurtige svar. Egentlig vil jeg helst, hvis jeg kunne "nøjes" med en vandlås, som kan sidde i et underskab midtfor. Så kan jeg genbruge den gamle vandlås og egentlig er der ikke rigtig plads i skabene under de nye vaske, da der er skuffer. Jeg vil prøve at trække nogle afløbsrør hen til midterskabet med den oprindelige lås. Igen - Mange tak for jeres vejledning til projektet. 

Vær meget obs på at der i den type afløb både benyttes tomme og metriske rør og rørfittings, så det skal du være skarp på.

Selve afløbet i vasken er ofte tommemål, til tilslutning på vandlås, hvorefter det bliver metrisk i låsens udgang og videre ud til faldstammen.


Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis