Afbryder til lampe i skur

Hejsa :-) jeg har købt en billig afbryder til min lampe i mit skur. Men afbryderen har plads til 2 ledninger på den ene side, men kun en på den anden side. Så den kan kun afbryde den ene ledning. Er det en fejl? Hvis ikke, hvilken ledning skal køres uden om og ikke afbrydes. Er det fasen som bør afbrydes. Pft og god weekend :-)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Øh i en afbryder montere du kun fase på indgang samt mellemlanding til lampe på udgang en evt nulleder samles i en muffe bagved

En mellemledning er ledningen mellem afbryder og lampested.

De der billige "Haral Skrald" afbrydere skriger langt væk at der er en hjemmelavet installation.


Søren O

Tak Søren. Landing/ledning er det samme. Det var ikke for at gøre grin med nogen. Tak for svaret. God weekend til dig også

Jeg ved got at mellemledning i mange sammenhænge er den der går op til lampen.

Jeg har i mange år argumenteret for at vi kalder det en tændledning, og en mellemlednig er den der bruges i korrespondance imellem afbryderne. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

mellemlanding jah der skulle have stået mellemledning...hmm vist en stavkontrol der gik galt der. og til evelmand, jeg tror faktisk at jeg vil tage din argumentation til mig for i selv ordet giver det jo mere mening, en tændledning tænder jo noget, mens en mellemledning er en forbindelse mellem noget... 

Er der også et navn til ledningen fra en fjederbelastet afbryder til et kip-relæ?


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis