Langt afløbsrør fra køkkenvask

Hej

Der er forholdsvis langt fra afløbet på min køkkenvask til faldstammen (ca 2 m). Endvidere er afløbet umiddelbart efter vandlåsen i samme højde som tilslutningen til faldstammen. Dette medfører at afløbsrøret er vandret over en strækning på ca 2 m ( min forgænger har endda lavet det med et lille fald først og derefter en lille stigning). Dette medfører (selvfølgeligt!) at afløbet har en stærk tendens til at stoppe. 

Hvad skulle man lave om for at forhindre tendensen til at stoppe?

mvh

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når du har den konstruktion, vil det give lidt problemer hver gang du skyller ud. Der kommer simpelthen let til at stå en luftlomme som afspærrer den "vandsøjle" der kommer når du hiver proppen op eller hælder en del vand id samtidig. 

Helt vandret er faktisk ok men hvis du kan hæve vandlås lidt, eller bruge en anden tilslutning ved faldstamme som fylder mindre, så er det naturligvis lidt bedre med en smule fald.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Du må lave et lige rør fra vandlås og til faldstamme. Den lille "svanehals " lige efter vandlås skal du også undgå. Prøv at kigge efter en anden vandlås som ikke har det, og som heller ikke har den lille ekstra tilgang for opvasker hvis den ikke skal bruges. Alle cm tæller. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Jeg takker og prøver

mvh

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis