Alternativ tætning ved indbygnings-spot i loft.

lindgaard
lindgaard
Postnr: 5200
lindgaard lindgaard

Har købt et hus der er gennemrenoveret i 2008. Det er oprindeligt et hus fra 70´erne og har fladt tag.

Har nu opdaget at alle indbygningsspot i gipslofterne er sat gennem dampspærre uden tætning og det resulterer i at der helt tydeligt føles træk fra spots. Spotindsatsen er en type der har masser af huller/gennemføringer og derfor på ingen måde lufttæt. Det er 55 spots det drejer sig om!

Jeg har kun afgang til spots nede fra, da der er fladt tag på huset. Dampspærre ligger mellem gipsloft og lægter så den kan ikke løftes fri og evt. tapes nedefra.

1. Er der nogen der har en genial løsning ved brug af de eksisterende spots?

2. Overvejer om jeg bliver nødt til at skifte til spotindsatser der er "lufttætte". Er der nogen der har forslag til typer/producenter? Gerne fornuftig pris, da det drejer sig om 55 stk! :-)

På forhånd tak for Jeres svar.

Mvh

Karsten

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Det er jo en typisk måde at ødelægge et hus på. Der vil sikkert komme en masse kondens op under tag fladen. 

Jeg ville nok tage fat i ejerskifte forsikring, hvis det ikke fremgår af tilstandsrapport at det er lavet på den måde. 

Ellers synes jeg kun der er en mulighed, opsætte ny dampspærre og naturligvis ny loft og så måske gå over til troldtek. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Vil du være med? Log ind for at svare.