Overslag på el-arbejde

Jeg ved, at emnet er bragt på bane tidligere, men jeg kan ikke finde et opdateret svar på, hvad el-arbejde ifm. et renoveringsprojekt skal koste.

Jeg skal have trukket nyt el inkl. tavle og alting i en 170 kvm. bolig fra 1960. Jeg har indtil videre fået en pris på ca. 150.000 kr. inklusiv arbejdsløn, materialer, stikkontakter, spots og tavle, hvilket er lige knapt 900 kr pr kvm. Andre steder har jeg læst, at man skal regne med ca. 500 kr pr kvm, og det ligger jo noget fra mit 'tilbud'. 

Så spørgsmålet er, om der er en tommelfingerregel for den slags arbejde?


8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror ikke der findes noget vejledende, når det er en gammel installation der skal fornys. Det kan jo være mange ting der spiller ind, og skal der gives tilbud, skal der jo være plads til overraskelser i et tilbud.

Men synes da du skal indhente et tilbud eller to mere...



Vi prøver igen, i morgen --

Det kommer jo lidt an på mængden af f.eks. spots og lysdæmpere. Eller om der er krav om IHC. 

Jeg har da regnet tilbud ud på el i et hus på 240 m2 til 330,000 kr. Og det var vel at mærke i 1992. Men der var der også beskrevet en stikkontakt til hver sikring i køkken f,eks.

 IHC med fugtfølere flere steder. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

umiddelbart lyder det ret dyrt, jeg fik skiftet stort set alt el i forbindelse med totalrenovering af mit hus på 166 m2. for. ca. 7 år siden og med en samlet regning på ca. 38.000 spotene havde jeg selv indkøbt elektriker moneterede dem, og det er ganske vist ikke i københavn........ men 150.00 det lyder noget dyrt, jeg tænker ikke at materiale prisen er højere end max. 30.000. men der kan jo være specifikke forhold omkring dit hus, f.eks hvis der skal fræses nye kabler ind over alt eller du har flad tag så man ikke kan komme til installationer ovenfra eller lign, men hør lige et par stykke mere, det er før set et håndværker firma giver en meget høj pris , hvis de enten ikke har tid eller gider... i håb om at kunden så enten finder en anden eller, hoppe på tilbuddet hvor fortjenesten er så høj at de npok skal tage det job ind. 

Hvis jeg skulle tilbyde dette. så ville jeg nok ikke lande lavere end 150T  - der er ikke en håndværkerat opdrive pt - og jeg skal give  garanti også..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

hos mig leverede jeg selv spot + lyskilder, jeg har lette indervægge som man kan komme til oppe fra loftet desuden blev der ikke flyttet rundt på ret mange stik/kontakter så der oprindelige rør kunne genbruges samt en del af det kabler der lå i dem. regningen blev lavet ud fra materiale pris + timepris for den elektriker der gik der, ikke noget med en fast pris,  mener at der blev brugt ca. 40 timer i alt. 

Annonce

Det er oftest billigst at få det lavet på regning. Men så må man selv tage overraskelserne i stiv arm.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det kan lyde som om, jeg måske bør køre på timebetaling, for hvis der er materialer for - lad os sige - max. 50.000, så er der godt nok mange timer at gøre godt med op til de 150.000.-

Og selvfølgelig får jeg flere tilbud på det - det er klart.

Be' om et overslag fra et andet installatørfirma. Det må svinge plus/minus 10%

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis