Hvor kommer vandet fra?

Vandet kommer ind i mit hus via en 5 m2 "stor" kælder uden udluftning. Sådan ser mine vandrør omkring måleren og gulvet under dem ud.

Det er jo piv-vådt! Umiddelbart virker loft, vægge og de isolerede rør tørre.

Nogen ideer til hvorfor?

Bonus-info:
* Rør og haner er nye
* Tilslutning og afløb til vaskemaskine, tumbler og opvasker er "på den anden side af væggen til højre og op på næste etage.
* Jeg har haft affugter til at køre i kælderen og har kunnet tømme 2-3x 8 liter i døgnet - affugteren har ikke kørt i et par uger.
* Toiletter er tjekket for vandløb - det ene har løbet, men blev stoppet for 3-4 uger siden.

Og så ved jeg ikke, om dette er relevant, men det handler om vand, så den detalje får I også lige med. I februar 2016 anskaffede jeg mig en baby til. Fire måneder efter steg vores vandforbrug fra 5,5 - 6,0 m3 til ca. 8. Det skete i præcis den måned, som jeg fik ny opvasker. I april i år flyttede vi. Vi lagde ud med et massivt vandforbrug pga. løbetoilet, men det ser nu ud til at have stabiliseret sig på 8. Som sagt - ingen ide om det er relevant :-)

mvh. tina

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er kondens. Det kan du begrænse ved at isolere rørene.

Det er grundvandet der står højt , der skal drænes udenfor...............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Karl Smart - det står helt op over rørene, siden de er sjaskvåde? ;-)

mvh. tina

Ja typisk indsivende grundvand ..............


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Altså du mener, at det kommer ind fra væggen?

Væggen virker ikke våd. Og det er rørene, der er våde, holderen er også, men mest hen imod rørene og længst væk fra væggen.

mvh. tina

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis