Hvor kommer vandet fra?

taina
taina
Postnr: 6000
taina taina

Vandet kommer ind i mit hus via en 5 m2 "stor" kælder uden udluftning. Sådan ser mine vandrør omkring måleren og gulvet under dem ud.

Det er jo piv-vådt! Umiddelbart virker loft, vægge og de isolerede rør tørre.

Nogen ideer til hvorfor?

Bonus-info:
* Rør og haner er nye
* Tilslutning og afløb til vaskemaskine, tumbler og opvasker er "på den anden side af væggen til højre og op på næste etage.
* Jeg har haft affugter til at køre i kælderen og har kunnet tømme 2-3x 8 liter i døgnet - affugteren har ikke kørt i et par uger.
* Toiletter er tjekket for vandløb - det ene har løbet, men blev stoppet for 3-4 uger siden.

Og så ved jeg ikke, om dette er relevant, men det handler om vand, så den detalje får I også lige med. I februar 2016 anskaffede jeg mig en baby til. Fire måneder efter steg vores vandforbrug fra 5,5 - 6,0 m3 til ca. 8. Det skete i præcis den måned, som jeg fik ny opvasker. I april i år flyttede vi. Vi lagde ud med et massivt vandforbrug pga. løbetoilet, men det ser nu ud til at have stabiliseret sig på 8. Som sagt - ingen ide om det er relevant :-)

mvh. tina

Tusse67
Tusse67
Postnr: 8410
Tusse67 Tusse67

Det er kondens. Det kan du begrænse ved at isolere rørene.

taina
taina
taina taina

Tak Tusse. Så må jeg i gang med saksen :-D

mvh. tina

karl smart
karl smart
Postnr: 2600
karl smart karl smart

Det er grundvandet der står højt , der skal drænes udenfor...............

calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
taina
taina
taina taina

Karl Smart - det står helt op over rørene, siden de er sjaskvåde? ;-)

mvh. tina

karl smart
karl smart
Postnr: 2600
karl smart karl smart

Ja typisk indsivende grundvand ..............

calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
taina
taina
taina taina

Altså du mener, at det kommer ind fra væggen?

Væggen virker ikke våd. Og det er rørene, der er våde, holderen er også, men mest hen imod rørene og længst væk fra væggen.

mvh. tina

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Foldedør - plisségardin style
    Lav-Hus
  2. have fræser texas TD5 BR
    Værktøj og maskiner
  3. Orange noget der kommer fra varmerrør
    Fyr og opvarmning
  4. Luk for vandet
    Lav-Hus
  5. Svindrevner i w-spær