Udendørs gas ildsted

Hej,


Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig.


Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave et ildsted i nogle gamle olietønder der virker på Kosan Gas flasker.


De skal stå udenfor en cafe så der er leverende flammer der skaber hyggestemning når man kigger på bygningen, nogle der har erfarring med dette og ved hvad man skal bruge?


13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hyggeligt, ja! Men hvor vil du gøre af flaskerne? De kan slet ikke stå inde i tønden!!

Tænk måske i retning af Biopejs indsatse. 


 

Jeg tænker at de i så fald skal afskærmes som denne her er, for at undgå skader på omgivelser og at de blæser/regner ud.  

Men det lyder lidt farligt at kaste sig ud i den slags ting til noget der skal stå et offentligt sted.
Som de skriver på den model, så skal der være sikkerhed for at gassen slukkes hvis den tippes eller blæser ud, alt andet er at leje med ilden i bogstaveligste forstand   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
uldal skrev den 09-10-2018 16:54:46

Hyggeligt, ja! Men hvor vil du gøre af flaskerne? De kan slet ikke stå inde i tønden!!

Tænk måske i retning af Biopejs indsatse. 

 Hvorfor ville de ikke kunne stå inde i tønden?

Hvis du laver en luge i den, kan de da sagtens det? ligesom en terrasse varmer? 

PinkHenrik skrev den 09-10-2018 19:24:46

Jeg tænker at de i så fald skal afskærmes som denne her er, for at undgå skader på omgivelser og at de blæser/regner ud.  

Men det lyder lidt farligt at kaste sig ud i den slags ting til noget der skal stå et offentligt sted.
Som de skriver på den model, så skal der være sikkerhed for at gassen slukkes hvis den tippes eller blæser ud, alt andet er at leje med ilden i bogstaveligste forstand   

 Det jo vigtigt at købe elementerne sådan at de har autosluk ved mangel på gas ligesom terrasse varmerne har. Men tror jeg har fundet modulerne jeg skal bruge til mit DIY projekt

Som en anden i tråden foreslår, så kan en biopejs måske være løsningen. Jeg har selv bygget min egen pejs ude på terrassen, og den er en kæmpe succes det meste af året. Om vinteren får vi godt nok ikke brugt den så meget, men om sommeren er den nærmest tændt hver dag. :-)

Annonce

Hvis du ikke allerede har fundet en løsning på dit projekt, så ja - en biopejs kan være en mulighed. Er det dog som varmeeffekt, så er effekten af en biopejs dyr at opretholde. Flammen bør afskærmes med glas - ellers siver varmen bare ud. Denne giver jo strålevarme, så det vil give en varmeeffekt i nærheden af ildstedet, men forvent ikke at den kan holde dig varm :-)

Alternativt brug selv ud fra et gaspejs indsats - det kunne være en løsning. Generelt er gaspejse måske lidt mere velegnet til udendørs brug en biopejse. Det er min opfattelse.

Hvad siger lovgivningen med at placere DIY gas ildsted på offentlig område ?

Derudover ville jeg som gæst være betænkelig ved at sidde i nærheden af sådan en hjemmelavet bandit.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Hej Jens.

På et offentligt område vil jeg nok forhøre mig hos den lokale myndighed. 


Biopejs eksperten skrev den 13-03-2019 09:05:26

Hej Jens.

På et offentligt område vil jeg nok forhøre mig hos den lokale myndighed. 


 I skal lige passe på med det reklamefremstød i har gang i, med flere profiler (Martintin foruden din egen) for at få det til at fremstå legitimt. Det er fint at have en firmaprofil, men lad nu være med at linke til egne produkter og sider konstant.


Elektronikteknikeren

Hej Gregersen.

Hmm.. Reklame? Jeg tror (ved) Martintin kan bekræfte, at hans profil intet har med min profil at gøre.

... Jeg tilbød dig egentligt bare min hjælp, og har på ingen måde henvist noget som helst?

Never mind.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis