Udendørs gas ildsted

barkowski
barkowski
Postnr:
barkowski barkowski

Hej,

Jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave et ildsted i nogle gamle olietønder der virker på Kosan Gas flasker.

De skal stå udenfor en cafe så der er leverende flammer der skaber hyggestemning når man kigger på bygningen, nogle der har erfarring med dette og ved hvad man skal bruge?

uldal
uldal
Postnr: 6500
uldal uldal

Hyggeligt, ja! Men hvor vil du gøre af flaskerne? De kan slet ikke stå inde i tønden!!

Tænk måske i retning af Biopejs indsatse. 

PinkHenrik
PinkHenrik
Postnr: 6300
PinkHenrik PinkHenrik

Jeg tænker at de i så fald skal afskærmes som denne her er, for at undgå skader på omgivelser og at de blæser/regner ud.  

Men det lyder lidt farligt at kaste sig ud i den slags ting til noget der skal stå et offentligt sted.
Som de skriver på den model, så skal der være sikkerhed for at gassen slukkes hvis den tippes eller blæser ud, alt andet er at leje med ilden i bogstaveligste forstand   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
barkowski
barkowski
Postnr:
barkowski barkowski
uldal skrev den 09-10-2018 16:54:46

Hyggeligt, ja! Men hvor vil du gøre af flaskerne? De kan slet ikke stå inde i tønden!!

Tænk måske i retning af Biopejs indsatse. 

Hvorfor ville de ikke kunne stå inde i tønden?

Hvis du laver en luge i den, kan de da sagtens det? ligesom en terrasse varmer? 

barkowski
barkowski
Postnr:
barkowski barkowski
PinkHenrik skrev den 09-10-2018 19:24:46

Jeg tænker at de i så fald skal afskærmes som denne her er, for at undgå skader på omgivelser og at de blæser/regner ud.  

Men det lyder lidt farligt at kaste sig ud i den slags ting til noget der skal stå et offentligt sted.
Som de skriver på den model, så skal der være sikkerhed for at gassen slukkes hvis den tippes eller blæser ud, alt andet er at leje med ilden i bogstaveligste forstand   

Det jo vigtigt at købe elementerne sådan at de har autosluk ved mangel på gas ligesom terrasse varmerne har. Men tror jeg har fundet modulerne jeg skal bruge til mit DIY projekt

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Biopejs
    Fyr og opvarmning
  2. Fin eller medium spartel?
    Lav-Hus
  3. Foldedør - plisségardin style
    Lav-Hus
  4. have fræser texas TD5 BR
    Værktøj og maskiner
  5. https:// links, virker ikke
    Om Lav-det-selv