skal jeg sandblæse mit hus?

Hej alle, 

I forbindelse med at jeg er ved at renoverer et gammel hus, er jeg kommet lidt i tvivl om min plan. 

Huset er pudset og derefter malet - De har brugt noget skrammel-maling og pudsen sidder ikke alle steder lige godt fast, så har besluttet mig at banke alt ned, så stenene står rå. Stenene er sådan lidt "sandede" og overfladen bliver nem ret ujævn - Nu kommer mit spørgsmål, så... 

- Skal jeg sandblæse huset efter at jeg har banket pudset ned så ALLE små løse materialer er væk eller er det nok at pudsen er banket væk? 

Jeg ville gerne vandskurer det efterfølgende  

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så skal  huset pakkes ind i tæt plastik telt , og det er ikke billigt ........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Øh i henhold til hvad?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Loven...........


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Karl smart: Altså du mener det står skrevet ved lov, at man skal dække huset ind i plastic ved sandblæsning ?


Mvh. Christian M
 

Hvor gammelt er huset?

Du nævner at stenene er  "lidt sandede". Skal det forstås sådan, at overfladen er porøs?

Hvis det er tilfældet vil jeg ikke anbefale sandblæsning, da du risikerer voldsom svækkelse af stenene. Derudover vil jeg heller ikke anbefale vandskuring, men nyt puds.

Sandblæsning er også hård ved mørtelen på et gammelt hus.

Et gammelt hus er ofte helt eller delvis opført af brugte eller frasorterede sten. Det var særlig udbredt i egne hvor der tidligere lå teglværker.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg havde en genbo hvis bagbo (et hus i anden gade, men med "fælles" baghave) fik den geniale ide at sandblæse nogle fliser på en terrasse  .
Han glemte bare lige, hvor meget en sådan tingest sviner, og ødelægger omgivelserne.
Min genbos firmabil blev sandblæst på den ene side, ikke så malingen forsvandt, men nok til at det kunne ses. Deres vinduer og tag ud mod bagboen tog også skade, og blev en forsikringssag, plus at de ikke ligefrem havde det bedste naboskab derefter...
Desuden var der "fygesand" i hele haven, hvilket medførte at noget af hækken mistede bladene, og at græsplænen så elendig ud det år.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også