skal jeg sandblæse mit hus?

Madsen28
Madsen28
Postnr: 5000
Madsen28 Madsen28

Hej alle, 

I forbindelse med at jeg er ved at renoverer et gammel hus, er jeg kommet lidt i tvivl om min plan. 

Huset er pudset og derefter malet - De har brugt noget skrammel-maling og pudsen sidder ikke alle steder lige godt fast, så har besluttet mig at banke alt ned, så stenene står rå. Stenene er sådan lidt "sandede" og overfladen bliver nem ret ujævn - Nu kommer mit spørgsmål, så... 

- Skal jeg sandblæse huset efter at jeg har banket pudset ned så ALLE små løse materialer er væk eller er det nok at pudsen er banket væk? 

Jeg ville gerne vandskurer det efterfølgende  

karl smart
karl smart
Postnr: 2600
karl smart karl smart

Så skal  huset pakkes ind i tæt plastik telt , og det er ikke billigt ........

calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
karl smart
karl smart
Postnr: 2600
karl smart karl smart

Loven...........

calle captiosus
 Life is not a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, thoroughly used up, totally worn out, and proclaiming...."WOW What a Ride!!"  -Mark Frost
Christian M
Christian M
Postnr: 6700
Christian M Christian M

Karl smart: Altså du mener det står skrevet ved lov, at man skal dække huset ind i plastic ved sandblæsning ?

Mvh. Christian M

Rantzau
Rantzau
Postnr: 2970
Rantzau Rantzau

Hvor gammelt er huset?

Du nævner at stenene er  "lidt sandede". Skal det forstås sådan, at overfladen er porøs?

Hvis det er tilfældet vil jeg ikke anbefale sandblæsning, da du risikerer voldsom svækkelse af stenene. Derudover vil jeg heller ikke anbefale vandskuring, men nyt puds.

Sandblæsning er også hård ved mørtelen på et gammelt hus.

Et gammelt hus er ofte helt eller delvis opført af brugte eller frasorterede sten. Det var særlig udbredt i egne hvor der tidligere lå teglværker.

PinkHenrik
PinkHenrik
Postnr: 6300
PinkHenrik PinkHenrik

Jeg havde en genbo hvis bagbo (et hus i anden gade, men med "fælles" baghave) fik den geniale ide at sandblæse nogle fliser på en terrasse  .
Han glemte bare lige, hvor meget en sådan tingest sviner, og ødelægger omgivelserne.
Min genbos firmabil blev sandblæst på den ene side, ikke så malingen forsvandt, men nok til at det kunne ses. Deres vinduer og tag ud mod bagboen tog også skade, og blev en forsikringssag, plus at de ikke ligefrem havde det bedste naboskab derefter...
Desuden var der "fygesand" i hele haven, hvilket medførte at noget af hækken mistede bladene, og at græsplænen så elendig ud det år.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Vil du være med? Log ind for at svare.