Husqvarna R422Ts AWD

Hej Alle. 

Jeg overvejer at købe en brugt Husqvarna R422Ts AWD, men er lidt betænkelig ved driftsomkostningerne på sådan en fætter... Kører i øjeblikket på en lille simpel Murray traktor, så det vil være en voldsom (men også nødvendig) opgradering... Er det nogen af jer, som har erfaring med denne (eller tilsvarende) modeller, så hører jeg meget gerne fra jer!

På forhånd tak for hjælpen...

Mvh. René

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu afhænger driftsudgifterne jo sammen med, hvor stort areal du skal klippe.

Hvis du køber en forholdsvis ny maskine, skulle der jo ikke gerne komme udgifter til andet end sliddele.

Køber du derimod en maskine der har været brugt ved en anlægsgartner eller lignende, som har kørt mange timer, kan der jo nemt komme dyre rep.

Har du overvejet at købe en zero-turn i stedet for, den er efter min mening meget mere behagelig, og ikke mindst hurtigere at klippe med.


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for svar. 

Gode pointer du kommer med...

Jeg har ca. 6000 kvm. 

Zeroturn har været med i mine overvejelser, men har besluttet mig for at det ikke skulle være, grundet ønske om bioklip, samt større flexibilitet med en frontrider...

Den jeg kigger på har kørt knap 600 timer, kender ej historikken, årg. 2012 (tror jeg nok), ser ok velholdt ud på billeder, men har selvfølgelig lidt brugsspor... Det jeg overvejer er Hvor dyr den er at holde kørende, med alm. sliddele, samt om den har nogle svagheder eller ting jeg skal være opmærksom på, skulle jeg tage hen og kigge på den...

Benzin og olie hænger jo direkte sammen arealet og er jo også det samme om det er en gammel slæde eller spritny.

Så tænker jeg at resten afhænger af dig selv. Det vil sige hvor påpasselig og øm du over køretøjet. Bruger du den til at jævne muldvarpeskud og presser du den gennem højt græs så kan du jo hurtigt ødelægge knive og brænde kileremme af og måske smadre lejer i knivbordet. Sørger du for at fjerne sten og andet og ikke presser den kan knive holde flere år og ligeså kileremmene. Og bliver knivbordet gjort rent efter hver slåning så syren i græsset ikke æder den kan den jo holde adskillige år. Så er der endelig batteriet som jo helst skal være fuldt opladet inden det skal stå vinteren over.

Som jeg ser det afhænger det meget af måden den bliver brugt på.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hvis du vælger bioklip, skal græsset jo ikke være for lang, og helst ikke våd.

Jeg har kørt en del med en Hustler x-one zeroturn, den har bagudkast, i hele klippebordets bredde,  jeg synes den lavet et pænt stykke arbejde, også i langt og vådt græs, den fordeler græsset pænt, så det er et godt alternativ til bioklip.

I år har vi skiftet til sådan en bandit, med slagleklipper, det virker helt fantastisk.  


Vi prøver igen, i morgen --

Tak for svar, Kermit. 

Det du nævner har du jo helt ret i, og det er generelt ved alle klippere...

Hvis jeg ikke har udtrykt mig tydeligt nok, så prøver jeg lige igen😉

Jeg søger viden om den specifikke model (Husqvarna R422Ts AWD), og ikke mindst jeres erfaringer med denne? Særlige ting man skal være opmærksom på / kigge efter, ved evt. handel, osv. 

-Ved godt det er meget specifikt, men håber der er en derude, som har lidt kendskab til denne klipper! Alle erfaringer og al viden modtages med kyshånd...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis