Varme i 200-300 kvm værksted

Hei jeg har 300kvm værksted der er rimelig godt isoleret  der kan lukkes af så der kun er 200 kvm. 

Før i tiden var der stor fast brændsel til stuehus på 260 kvm og til garagen. Med 2 kalofairere. 

Nu køre stue huset på 16 kw woddy  og køre fint. Men ingen varme i værkstedet.   Jeg har en nyere 16 kw blakstar stående så tænkte og lade den køre værkstedet.  Men kan jeg varme ordenligt op med 16 kw ??    Hilsen den frosne smed :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det vil jeg tro du godt kan. du skal vel heller ikke have varmet op til 25 grader i værkstedet.

Men det vil tage noget tid  at varme op med eks. dine kaliofære, da du jo ikke kan pumpe mere end 16 kw iggennem. med brændefyret kunne du nok hive 40 kw ud.

Men skal det opvarmes hele tiden er det o ingen problem

Okay  skal varme op hver 2 weekend ca   Kunne jeg sætte en akkumuleringstank op og varme den op først og fx tænde fredag morgen og så der er 1200 l varmt vand og så fredag aften tænde til lørdag morgen. Så der jo mere og tage af lige når der startes op ?     Hvor stor brænder findes der til en blakstar kedel ? 

ja kunne du godt gøre. Men hvorfor ikke bare starte fyret op, istedet for at spilde energi på at varme en masse vand op. 1200 liter rækker ikke langt alligevel.

Nu ved jeg ikke om det en kæmpe hal, hvor du har temmelig stor volumen eller det er mere alm. størrelse.

vil tro du kan få en 24 kw, men ved ikke om den passer dertil

Mener du kan få både 20 - 30 - 40 kw brænder men kun til specielle BS-kedler som fx. BS2030 og BS4040. En BS 1016 kan der max sættes en 16 kw brænder på.

Har du overvejet opstilling i såkaldt kaskade. Man kan få styringer der sikre, at op til 8 fyr kører i optimal drift og tilpasser det samlede brændselsforbrug til det det aktuelle energibehov.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis