Gulvvarmestyring

Hejsa

Første post, så bær over med, mig hvis spørgsmålet allerede er stille før

Jeg har et hus som er bygget i 1998 og hvor der er gulvvarme i stueetagen, bestående af 4 varmekredse. Selve styringen er uden firmanavn og rumtermostaterne er ligeledes uden navn. Hele systemet er trådført. På 1. salen er der installeret radiatorer med Danfoss termostater. Gulvvarmenrørene er lagt i beton og jeg ved, i sagen natur, ikke hvordan det er udført.

Jeg har, på 1.salen, skiftet termostaterne ud til nogle Danfoss Living Connect som jo styres af en Link CC og det ser ud til at virke efter hensigten. Min plan var så at udskifte gulvvarmestyringen til en Danfoss Link HC (gulvvarme master), da den jo også ville kunne styres via Link CC'en.

Nu er jeg dog kommet i tvivl om det skal være et system baseret på Danfoss's Link eller noget andet. Noget andet kunne f.eks. være Wavin, da de har infrarød gulvvarme rumtermostater og vil det give mening når der er tale om gulvvarme i beton? Og et andet spørgsmål er, om telestaterne på manifolden skal styres via On/Off eller PWM - det ser nemlig ikke ud til at Danfoss's telestater kan bruges i forbindels med PWM

Forholdsvis lang smøre, som jeg dog håber at nogle vil læse og kaste noget erfaring i min retning

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis