Hvordan fjerne rester af limet bilrude (black urethane)

Jeg vil gerne have dette gummi agtige fjernet der er glasskår i. Kan det opløses af acetone eller er der en god måde at få det væk på. Jeg har pøærvet hælde kogende vand på det sker der ikke meget ved. Neglelak fjerner og sprit har ingen effekt.



Bornholm er et dejligt sted.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tror kun det kan fjernes mekanisk, du kan evt. bruge en multimaster eller lignende, et skarpt stemmejern kunne nok også bruges.


Vi prøver igen, i morgen --

Interessant neglelak fjerner opløser de handsker jeg har på....


Bornholm er et dejligt sted.

Multimaster kan dette her  takk for det råd...


Bornholm er et dejligt sted.

Hej Finn

Du skal bruge et knivværktøj helst et "barberblad" med en holder ala et stemmejern eller keramisk komfurrenser. Jeg bruger de her: equalizer-super-scraper

Med det, kan du fjerne limresterne efter ruden og helst efterlade ca 1mm lim på falsen.

Det gør det nemt at få den nye rude/lim til at hæfte/binde og så undgår du at beskadige karroseriet med ridser og lignende. 

Skal jeg få lavet en lille demovideo af hvordan man fjerner glasskår og forbereder til montering af en ny bagrude eller siderude som der er limet i? Så kan du se hvordan det skal gøres korrekt?

Håber jeg kan være behjælpelig Finn

bh Omar Nordsve

  


min forretning rudefix.dk forrude priser online og mobil udskiftning af forruder :)
Annonce

Det kan kun fjernes mekanisk, når det er hærdet op :p  

En god hoppykniv , stemmejern , eller en "pianowirer"

tak.... for gode råd  Navnlig tilbud om video 1000 tak for det. .

Jeg var klart kommet til dig hvis ikke det liiiige var at jeg bor i Norge.

Det bliver en forsikrings sag, men jeg må jø køre i regnen et par dage til det kommer på plads med en mere prof løsning.  

Det viste sig at multimaster var effektiv ikke uden et antal ridser i lakken, men det lever jeg med. Pinligt at jeg landede på plastic og tape løsningen, men sådan blev det.  Indefra plastic masser af gennemsigtig tape udenfra og en kant af "gorillatape" ..... Det er ikke en løsning jeg er stolt af, men jeg tror det holder et par dage..

Jeg fik lidt morskab ud af at forsøge at lave en fake plasticrude, men det var før jeg fandt ud af at min forsikring dækker bilruder også....


Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også