Fra vandret vinduesplade til skrå

ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Med leca er det da endnu lettere at hugge af. En fladmejsel og en god hammer. Når man er i gang skal man lave det som man ønsker i fremtiden, selv om det betyder 1 - 2  timer arbejde mere. 

Du skal naturligvis dække gulvet af, men det skal du alligevel da du helt sikkert vil tabe lidt mørtel / sokkelpuds.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Kanmandet
Kanmandet
Postnr: 7000
Kanmandet Kanmandet

Det er nogle dage siden jeg blv færdig. Pudsede op med beton, lod det første lag tørre og kom så et lag mere på inden jeg glattede ud med mit afretterbrædt. Dagen efter så jeg at der var buler i skråningen, fordi vinduesrammen havde nogen store huller, hvor vinduespladen var sat fast med søm og mit afretterbrædt slog et slag disse steder. Nå, frem med hammeren og rette af, så sidste lag med sandspartel kunne give alle fire sider den sidste finish. 

Lysningerne var tapetserede, så jeg skar tapetet frit 3 cm inde i lysningerne, og trak det forsigtigt af ud til kanterne inden jeg limede det forsvarligt på igen. Da det var tørt skar jeg det iike af langs kanterne, men sleb det af med sandpapir korn 180. Det blev en fin overgang mellem puds og tapet langs kanterne. 

Træværket blev slebet og malet efter alle regler, lysningerne malede og resultatet blev som jeg havde håbet på.

Tak for hjælpen.

Ingeborg

Når lysten driver værket
ev elmand
ev elmand
Postnr: 7480
ev elmand ev elmand

Fin tilbagemelding.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
Vil du være med? Log ind for at svare.