Spørgeskema omkring arbejdsskader ved brug af vinkelsliber

Prt-1b
Prt-1b
Prt-1b Prt-1b

Hej allesammen!

Vi er en gruppe studerende som læser til produktionsteknolog

Vi har i forbindelse med vores opgave lavet et spørgeskema, som handler om arbejdsskader ved brug af vinkelsliber. Vi vil bruge besvarelserne til at vurdere, hvordan vi kan gøre vinkelsliberen mere sikkert og nemmere at bruge.

Spørgeskemaet vil ikke vil tage længere end 1 minut at besvare, og vi vil sætte et stort på, hvis du havde lyst til at besvare den :-) 

https://da.surveymonkey.com/r/8CBHPRZ

Natur
Natur
Postnr: 0000
Natur Natur

Det burde i kunne gøre bedre.. ligner et spørgeskema fra 5 klasse..

Viljen til at ville, giver evnen til at kunne!
Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren

Der er flere fejl i undersøgelsen, f.eks. ville jeg gerne krydse af i at skærmen både hindrer udsyn og er i vejen, men den mulighed får jeg ikke.

Mht. hvor ofte man oplever skader, giver det kun mening hvis i også spørger hvor ofte man bruger en vinkelsliber. Ellers får i ikke et retvisende resultat.

Endvidere er det min erfaring at skader relaterer sig mest til brugerfejl/uopmærksomhed end sikkerheden i selve vinkelsliberen. Det er altså ofte brugerens skyld, og det er enorm svært at idiotsikre et produkt.

Elektronikteknikeren
Søren O
Søren O
Postnr: 7000
Søren O Søren O

Gregersen: Hvis du kan finde på at afmontere skærmen på vinkelsliberen, så hører du helt bestemt til den gruppe der ikke kan idiotsikres for. Hvis det skete på min arbejdsplads ville det være ud af vagten.

Søren O
PinkHenrik
PinkHenrik
Postnr: 6300
PinkHenrik PinkHenrik

Spørgsmål 5.
Oplever du at skærmen besværliggør dit arbejde?
ja eller nej.

Spørgsmål 6.
hvis ja til spørgsmål 5.
Hvor ofte.
Men man er nød til at svare  for at komme videre, altså er det et ledende spørgsmål, og vil fremstå som et "fakta" at alle der har besvaret har problemer med skærmen på vinkelsliberen. 

DYBT USERIØST   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Gregeren
Gregeren
Postnr: 2830
Gregeren Gregeren
Søren O skrev den 05-10-2018 18:00:09

Gregersen: Hvis du kan finde på at afmontere skærmen på vinkelsliberen, så hører du helt bestemt til den gruppe der ikke kan idiotsikres for. Hvis det skete på min arbejdsplads ville det være ud af vagten.

Hvor skriver jeg at jeg afmontere skærmen? Jeg kører altid med skærmen på, selv om den kan være i vejen, men det er ikke det der spørges til...

Elektronikteknikeren
jetdirect
jetdirect
Postnr: -
jetdirect jetdirect

Hvad med dem der har med og ligge vinkel sliberen fra sig med skiven nedad når man lægger den fra sig 

Natur
Natur
Natur Natur

Det ville nok være godt at spørge allerførst - hvor tit bruger du vinkelsliber..

Men umiddelbart ville det være min tanke..
- at undlade at give jer en vinkelsliber i hånden, ville minimere skader allermest!..   
For i har da ikke selv prøvet at bruge en??, når i spørger på denne måde     

S. Fabrin
S. Fabrin
Postnr: 4400
S. Fabrin S. Fabrin

Hvis vinkelsliberen skal gøres mere sikker, så skal den indrettes som en smed engang sagde til mig: "Det kan man kun gøre ved at skiven er lukket inde", så kan den godt nok ikke bruges, men ingen kommer til skade.

fase
je_ns
je_ns
je_ns je_ns

Synes nu man kommer langt, hvis man bruger sikkerhedsbriller, og spænder emnet der skal skæres fast, samt holde vinkelsliberen med begge hænder, samt er opmærksom på dens gnister, der kan tænde ild i brændbare materiale. 

Så nok ikke så meget vinkelsliberen der er farlig, men mere forkert og sløset brug.

Hellere eje, end at leje.
studine18
studine18
Postnr:
studine18 studine18

Tak for alle jeres kommentarer og forslag

Jeg er med i projektet og har udarbejdet spørgeskemaet. Spørgeskemaet skal kun sendes privat til smede og autoværksteder, så det er en fejl, at det er blevet lagt herop. Opslaget vil snarest blive fjernet og linket lukket. Det er dermed ikke muligt at besvare skemaet.

Jeg er dog glad for denne lille 'fejl', da I med jeres inputs har været med til at gøre skemaet endnu bedre. Så tak for det!

Natur
Natur
Natur Natur

Det er vist en rygsvømning af format.. nej det er jo ikke en "fejl" i har lagt det op... men det viser, at i har langt endnu, inden i kan bruges ude i den virkelige verden.. i forventes jo, at tilføre viden - og det gør i ikke med et håbløst "projekt"

Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Vinkelsliber.
    Værktøj og maskiner
  2. Vinkelsliber
    Lav-Hus
  3. vinkelsliber
    Værktøj og maskiner
  4. Svært at skære i med vinkelsliber?
    Lav-Hobby
  5. have fræser texas TD5 BR
    Værktøj og maskiner